Nových jednotek metra, tedy přinejmenším jedné, se dočkala také podzemní dráha v metropoli Korejské lidově demokratické republiky Pchjongjangu. Do provozu byla prototypová čtyřvozová souprava slavnostně uvedena dne 1. 1. 2016. O jejím technickém řešení ovšem národní tisková agentura (KCNA; Korean Central News Agency) mnoho údajů neuvedla. Ostatně z níže uvedeného výtahu publikovaných informací to můžete posoudit nejlépe sami.
Stavba podzemní dráhy v Pchjongjangu začala v roce 1965 a první úsek byl uveden do provozu dne 6. 9. 1973. První část druhé trasy metra pak začala fungovat od 9. 10. 1975. Dnes má síť celkem 17 stanic, z nichž je však jedna dlouhodobě uzavřená. Přestupním bodem mezi oběma trasami je stanice Chŏnu (v překladu znamenající Soudruh).
Výroba vlastních vagónů metra má poměrně zajímavou historii. Oficiálně se totiž uvádí, že již první vlaky metra typu DKJI vyrobila severokorejská továrna. Vozy typu DKJI (v němž písmeno D je rozlišení typu a KJI zkratkou jména severokorejského vůdce Kim Jong-Ila, tedy česky Kim Čong-ila) byly ale ve skutečnosti smontovány vagónkou Čchang-čchun (Changchun) v Číně, kde se soupravy vyráběly pod názvem DK4. Tyto vlaky byly později nahrazovány ex-berlínskými jednotkami metra typů GI/1 a D, které postupně staré čínské vlaky vytlačily.
Nyní se metro v Pchjongjangu dočkalo první nové soupravy, jež by měla být kompletně vyrobena v KLDR. První zprávy o vývoji vlastního metra přišly v říjnu 2015, kdy národní tisková agentura KCNA informovala, že dne 23. 10. 2015 navštívil výrobní závod podniku na výrobu elektrických lokomotiv (Kim Jongt’ae Chŏn’gi Kigwanch’a Chakp’um; Kim Jong Thea Electric Locomotive Complex) sám Kim Čong-un, tedy současný vůdce severokorejského lidu. Při své návštěvě se obeznámil s aktuálním stavem výroby i technickou specifikací vozidel a celkový vzhled vlaků velice pochválil s tím, že zvolené barvy a design byly pečlivě vybrány s ohledem na moderní estetické požadavky dopravních prostředků. Vlaky mají být vybaveny moderními elektrickými motory, brzdami a kontrolními zařízeními pro spolehlivou jízdu, novinkou pro cestující je elektronický informační systém ukazují následující stanice či zprávy o počasí. Aby však konstruktéři neusnuli na vavřínech, připomněl Kim Čong-un technikům potřebu pokračovat ve vývoji a vyrábět další vlaky metra na světové úrovni a ukázat tak všem, kteří jsou nakaženi horečkou dovozu vozidel, jak lze hrdinsky a s vlasteneckým úsilím vyrábět vlastní vozidla.
Nový vlak metra (o počtu vyrobených souprav nebyly uveřejněny žádné informace) zahájil zkušební jízdy v síti pchjongjangského metra dne 20. 11. 2015 a opět si na tuto akci odskočil Kim Čong-un, který se svezl na první zkoušce ze stanice Kaeson na trase Čolína (první trasa metra) s odjezdem ve 22.30. S metrem urazil vůdce severokorejského lidu čtyři stanice (do stanice Yonggwang) O měsíc později – 24. 12. 2015 – se konala speciální recepce pro pracovníky, kteří se na vývoji metra podíleli. Dne 1. 1. 2016 poté agentura KCNA oznámila, že metro poprvé vyjelo do provozu s cestujícími, kteří měli být velmi rádi, že první den nového roku mohou cestovat vlakem domácí produkce. Metro by mělo jezdit na trase Čolína spojující stanice Puhung a Pulgonbyol. S ohledem na nekvalitní oficiálně uvolňované obrázky metra si můžete lépe jednotky prohlédnout na tomto videu, jež je zároveň ukázkou severokorejského marketingu.