Salzburg pokračuje v expanzi své trolejbusové sítě. Dne 12. 12. 2016 uvedl do provozu další novou trať, na níž začala jezdit linka č. 9. Rodiště Mozarta se v minulosti rozhodlo, že provoz autobusové dopravy přenechá coby neekonomickou složku provozu soukromým dopravcům a samo se bude orientovat na efektivní elektrickou dopravu v podobě trolejbusů. Ve městě tak existují pravidla pro obnovu vozového parku, jeho údržbu atp., ale i pro rozvoj trolejbusových linek, údržbu infrastruktury atp.
Prozatím poslední nový úsek zajišťuje spojení částí Taxham a Maxglan, kde byla vystavěna trať o délce 2,2 km (plánek linkového vedení naleznete zde). Na obou koncích byl nový úsek napojen do již stávající infrastruktury. Nově zprovozněná linka č. 9 je vedena z centra města od justičního paláce (konečná Justizgebäude) velkým okruhem skrze celé historické centrum a po novém úseku přes výše uvedené části ke konečné Europark, kterou sdílí společně s trolejbusy linek č. 1 a 12. Ve špičkových časech je trasa linky v centru prodloužena až ke konečné u hřbitova (Kommunalfriedhof), přičemž využívá infrastrukturu stávající linky č. 5.
Otevření nové linky se obešlo – na salzburské poměry poněkud překvapivě – bez velkých ceremónií. Pozvaní hosté přijeli trolejbusem ev. č. 358 typu Solaris Trollino 18 AC v designu MetroStylu (jenž byl jako všechny trolejbusy od Solarisu v Salzburgu zkompletován v Ostravě ve společnosti Ekova Electric) a po krátkých projevech se vůz vydal i s hosty celou novou trasu projet. Doplňme, že první zkušební jízda na trati se odehrála dne 30. 11. 2016, kdy byla trať opakovaně projeta trolejbusem ev. č. 314 (rovněž zástupce typu Solaris Trollino 18 AC, avšak s konvenčním designem známým i z českých měst).
Nová trolejbusová linka č. 9 je provozována v 15minutovém taktu od pondělí do soboty, v neděli jsou zajišťovány jen půlnoční spoje. Po zavedení provozu trolejbusu došlo ke zrušení provozu na autobusové lince č. 20.