Švýcarská společnost Stadler dodá pro dopravce AVG (Abtall Verkehrs-Gesellschaft) 25 vozů Citylink NET 2012, tedy vozidla stejného typu, jaká už slouží na linkách místních vlakotramvají od roku 2014. Stadler přitom nebyl původním vítězem kontraktu na nová vozidla, tím byla v roce 2011 společnost Vossloh España.
Vossloh España byl na trhu vozidel pro tramvajovou dopravu velmi aktivní a snažil se se svými produkty prorážet v tendrech napříč Evropou. V Německu uspěl například v Rostocku, ale také v Karlsruhe, které je typické svým systémem vlakotramvají. V roce 2011 byla španělská společnost vyhlášena coby vítěz kontraktu v hodnotě 75 mil. € na dodávku 25 vícesystémových jednotek o délce 37,2 m a šířce 2,65 m, jejichž dodávky měly začít v roce 2013. Kontrakt obsahoval také možnost využití opce na dalších až 50 vozidel. Mechanická část vlakotramvají, které získaly pojmenování Vossloh Citylink NET 2012, byla vyráběna ve Valencii, elektrickou dodávala firma Vossloh Kiepe z Düsseldorfu.
První dvě vlakotramvaje byly uvedeny do provozu s cestujícími po vykonání zkušebních jízd a schválení vozidel do provozu dne 18. 10. 2014 – o rok později než bylo původně plánováno. Již předtím se mohli s tramvají seznámit návštěvníci veletrhu InnoTrans v Berlíně. V té době už Vossloh věděl, že do Karlsruhe předá dalších 25 vozidel, protože dopravce využil v dubnu 2015 první část opce.
24. 3. 2016 poté společnost AVG oznámila, že došlo k podpisu kontraktu na dodávku dalších 25 vozů, čímž byla uplatněna celá opce z původního kontraktu z roku 2011. Dodavatelem tramvají už ovšem nebude Vossloh España, ale Stadler. Právě ten totiž španělského výrobce koupil, přičemž oficiálně bylo předání stvrzeno na počátku ledna letošního roku. V principu se tedy nic nemění – vozidla budou identická a také výroba bude nadále probíhat na Pyrenejském poloostrově. Značku Vossloh však vystřídá Stadler, byť jen coby finální dodavatel a výrobce mechanické části, protože elektrická část zůstává pochopitelně nadále od firmy Vossloh Kiepe.
Momentálně je v Karslruhe a okolí v provozu pouze 25 vozů z první zakázky. Dalších 25 má být dodáno v průběhu letošního roku a počátku roku 2017 a vozidla z nyní uplatněné opce mají být předávána zákazníkovi od podzimu 2017. Vlakotramvaje z posledního kontraktu mají být následně používány na linkách S1/S11 do Bad Herrnalb a Ittersbachu.