Na Jutském poloostrově se zájemci o tramvajovou dopravu sjíždějí i přesto, že zde žádný standardní tramvajový provoz neexistuje. K dispozici je však muzejní dráha Skjoldenæsholm, kterou rozhodně stojí za to navštívit, neboť místní muzeum má k dispozici okolo 100 různých exponátů (kromě tramvají jde i o trolejbusy a autobusy). Brzy by však měl v Dánská vzniknout i zcela nová tramvajová trať, a to ve městě Aarhus na východě země. Tramvaje zde přitom v minulosti již jezdily, jejich provoz byl ale v roce 1971 ukončen.
Nyní realizovaný projekt novostavby je pojat jako tram-train (vlakotramvaj), jejímž předobrazem byl německý Kassel. Plán je nazývaný jako Aarhus Letbane (tedy lehká železnice) a jeho výstavba je rozdělena do několika etap. Hlavní rozmach sítě vlakotramvají se očekává až v průběhu let 2025–30, základem je ovšem stavba první etapy, jejíž spuštění (první části) je předpokládáno již v květnu 2017. V rámci výstavby prvního úseku vznikne nová 12 km dlouhá trať vedená od stanice Aarhus H do sousedního města Lystrup. Kromě novostavby úseků v centru obou měst se předpokládá využití části původní železniční tratě známé jako Odderbanen, která spojuje Aarhus a Odder a která byla postavena již v roce 1884. S výstavbou nových úseků se začalo v roce 2013, rekonstrukce původní železniční tratě poté probíhá od loňského roku.
Pro provoz na nové lince bylo objednáno celkem 26 nových tramvají od společnosti Stadler. 14 vozů odpovídá tříčlánkové verzi modelu Variobahn, zbylých 12 poté provedení Stadler Tango. Zatímco vozy Variobahn o délce 32 m jsou vyráběny v Berlíně, 12 vlakotramvají Tango je montováno ve švýcarském závodě v Altenrheimu. Vozy Variobahn jsou typické tramvaje a sloužit by měly pouze na městském úseku nové linky v Aarhusu a ve městě Odder. Řešeny jsou jako obousměrné. První z vozů zahájil zkušební jízdy v továrně v Berlíně koncem května 2016 a do Aarhusu by měl být předán ještě v letošním roce (na konci prázdnin). Oproti tomu vozidla Tango by měla sloužit na meziměstské trati a předání prvního z vozů je předpokládáno až v říjnu 2017.
Výběrové řízení na dodávku vozidel vyhrál Stadler v roce 2014, přičemž firma se tendru účastnila v konsorciu s italskou společností Ansaldo STS, jež pro systém dodala zabezpečovací zařízení. Vozidla budou sdílet stejnou vozovnu a jejich konstrukce byla uzpůsobena podle požadavků budoucího provozovatele s ohledem na náročné klimatické podmínky. Vozidla tak například disponují zesílenou antikorozní ochrannou nebo velice výkonnou klimatizací, jež má mj. za úkol zabraňovat zamlžování oken. U vozidel Tango se původně předpokládalo, že by mohly být vybaveny i toaletami pro cestující, z tohoto záměru ale nakonec sešlo.
Od zavedení tramvají si město (a oblast okolo něj) slibuje zlepšení stávající nabídky přepravy, vylepšení životního prostředí (napájení by mělo probíhat zejména z obnovitelných zdrojů, konkrétně z větrných elektráren, které jsou v dané oblasti velice účinné) a snížení hlukové zátěže.