V rámci tradiční Muzejní noci, která se uskutečnila v Ostravě dne 11. 6. 2016, se představily veřejnosti v areálu ostravských ústředních dílen opět historické exponáty ze sbírky DP Ostrava. Novinkou byl renovovaný vůz Škoda 8 Tr, který se dočkal v uplynulých měsících dílčí opravy a změny lakování. Schéma, které vůz nesl od své rekonstrukce v 1998 a které bylo inspirováno lakováním trolejbusů Tatra 400, bylo nahrazeno nově „polomáčeným“ nátěrem.
Ostrava odebrala v letech 1958–61 celkem 21 trolejbusů Škoda 8 Tr, které obdržely ev. č. 27–47. První z nich byl vyřazen v roce 1973, poslední pak až v roce 1982, přičemž šlo tehdy o poslední provozní vůz tohoto typu v Československu (ev. č. 3040, původně 40). Jako historický byl vytipován vůz ev. č. 3029 (ex 29), nicméně později došlo k jeho sešrotování, a tak dnešní historická „osmička“ vznikla náročnou rekonstrukcí vraku původně zlínského vozu ev. č. 32 z roku 1958. V Ostravě pak získal trolejbus po rekonstrukci číslo původně zvažovaného exponátu – tedy 29.
„Osmičky“ byly do Ostravy dodávány v tzv. polomáčeném nátěru, kdy byla podokenní část červená a vrchní krémová. Na počátku 60. let byly některé trolejbusy přelakovány do nátěru, jenž korespondoval s původním provedením laku na trolejbusech Tatra 400. Kolik trolejbusů 8 Tr bylo v Ostravě do laku, jenž byl jinak typický například pro trolejbusy Škoda 8 Tr v Praze (kam mířily takto lakované vozy již přímo z výrobního závodu), přelakováno, se dnes přesně neví, měla jich být však většina z uvedeného počtu 21 provozních trolejbusů. V druhé polovině 60. let se ale postupně začal u trolejbusů objevovat jednoduchý polomáčený lak, který paradoxně přešel také na zbylé provozní vozy Tatra 400. V 70. letech byl na „osmičky“ doplněn ve spodní části karoserie krémový pruh, čímž byl sjednocen lak s vozy Škoda 9 Tr. Během provozu se pak několikrát měnilo také umístění znaků DP či řešení evidenčních čísel, nápisů na vozech atp.
Poté, co se podařilo do sbírek historických vozidel ostravského DP začlenit i vůz Tatra 400, který je reprezentován vozem ev. č. 26 (původně jde však o pražský vůz ev. č. 9441 z roku 1954), byly v ostravských muzejních sbírkách hned dva vozy, které byly svým lakováním podobné. Pro vozy Škoda 8 Tr přitom s ohledem na krátkou dobu provozu, kdy se v daném lakování v Ostravě objevovaly, šlo o nátěr ne právě typický (pro jednoznačné vizuální odlišení od historického vozu 9 TrH byla ale volba tohoto laku v roce 1998 správným krokem). Proto bylo rozhodnuto, že v rámci údržby a obnovy laku bude nově historický vůz Škoda 8 Tr nalakován do provedení, které odpovídá stavu po dodání do Ostravy. Poprvé se takto renovovaný vůz představil veřejnosti v sobotu 11. 6. 2016 v rámci Muzejní noci.
Všem, kteří se opravě tohoto typického reprezentanta ostravských ulic 60. a 70. let podíleli, je zapotřebí za odvedenou práci na vozidle složit poklonu a poděkování.