Bulharské hlavní město se stane pro fanoušky tramvají řady T6 Mekkou. V jediném městě totiž bude možné narazit na všechny tři základní modifikace, které z výrobní linky pražského závodu na Smíchově (a později na Zličíně) sjížděly. Místní dopravní podnik kupoval od roku 1989 nejprve tramvaje T6B5 (prakticky identické s vozy pro SSSR) pro své normálněrozchodné tratě, a následně pořizoval až do roku 1999 vozy T6A2 (odvozené z provedení pro Německou demokratickou republiku) pro úzkorozchodnou síť (1009 mm), která představuje většinu tratí ve městě. Nyní se k oběma typicky exportním verzím přidá taky české (a slovenské) provedení T6A5, a to díky dodávce ojetých tramvají z Prahy.
O jejich koupi projevilo město zájem již v roce 2015. Sofijská primátorka dokonce požádala svůj pražský protějšek o možnost odkoupení tramvají oficiálním dopisem. Původně se hovořilo o možnosti prodeje až 25 vozů, nakonec do bulharské metropole zamíří 20 starších pražských tramvají. Prvních 10 vozů opustilo areál ústředních dílen pražského DP ve dnech 27. 6. až 29. 6. 2016, a to na silničních návěsech společnosti Universal Transport, která přepravu na jih Balkánského poloostrova zajišťuje. Konkrétně byly odvezeny tramvaje ev. č.: 8614, 8615, 8617, 8628, 8632 (všechny dne 27. 6.), dále 8627, 8651, 8654 (dne 28. 6.) a konečně 8624 a 8677 (dne 29. 6.). Všechny uvedené vozy byly postupně odstaveny z provozu v průběhu let 2015 a 2016. Do Sofie dorazily jako první vozy č. 8617 a 8628 dne 30. 6. 2016.
Cena jednoho vozu prodaného do Sofie činí 530 000 Kč (bez DPH). Na rozdíl od jiných prodejů vozidel na východ Evropy využil tentokrát pražský DP přímého kontaktu a tramvaje předal novému dopravci napřímo. Tento způsob, ačkoliv se zdá být jednodušší, ve skutečnosti uzavření kontraktu neúměrně prodloužil a způsobil mnoho dílčích komplikací ve srovnání s již zaběhnutým systémem prodejů vozů obálkovou metodou, kdy vozy od DP kupují české firmy zabývající se jejich dalším prodejem.
Pražský DP zakoupil tramvaje T6A5 z let výroby 1995–1997, a to v celkovém počtu 150 kusů. Později k nim přibyl ještě atypický vůz T6A5.3 s elektrickou výzbrojí TV14, který byl ale oficiálně rekonstrukcí staršího vozu T3 s dosazením nové vozové skříně. Tento vůz byl již v roce 2008 coby atypický odstaven a o čtyři roky později sešrotován. Další vozy T6A5 byly vyřazovány po nehodách, systematické odstavování z provozu v souvislosti s nákupem nových vozů Škoda 15 T ForCity Alfa bylo zahájeno až v roce 2015. Kromě Sofie si starší vozy T6A5 pořídil z Prahy také ukrajinský Charkov. Ten ovšem získal prozatím pouze dva vozy a odběr dalších prozatím odkládá do doby zprovoznění tramvají T6A5 v místních podmínkách. O tramvaje T6A5 z Prahy projevují zájem také další města z Ukrajiny a Rumunska.