Menu

Netradiční autobusy MAN pro Kodaň

Netradiční vzhled vozu MAN Lion’s City GL A40 CNG pro Kodaň. (foto: MAN Truck & Bus)
Netradiční vzhled vozu MAN Lion’s City GL A40 CNG pro Kodaň. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
11. 04. 2017 10:32
Redakce
1 minuta čtení

Celkem 41 nových autobusů dodala společnost MAN Truck & Bus Arrivě do dánské Kodaně. Autobusy v netradičním designu budou sloužit na linkách místního BRT systému (Bus Rapid Transit) na severu města.

Netradiční vzhled vozu MAN Lion's City GL A40 CNG pro Kodaň. (foto: MAN Truck & Bus)

Autobusy odpovídají svým provedení prodlouženému článkovému modelu MAN Lion’s City GL A40 CNG, takže se vyznačují délkou 18,75 m a – jak napovídá také název typu – i palivem na stlačený zemní plyn. Oproti klasickým „Lionsům“ známým i z našich silnic jsou však tyto autobusy vyhotoveny v odlišném designu a také s rozdílným uspořádáním dveří, kdy lze pro nástup a výstup využít celkem 4 dvoukřídlé a 1 jednokřídlé dveře.

Autobusy, které nabízejí kapacitu až 150 cestujících, si od německého výrobce pořídila společnost Arriva, která bude nasazovat vozidla na linku BRT systému v dánské metropoli vedenou ze severu města (Herlev) přes centrum až k letišti. Autobusy mají na vybraných částech trasy vyhrazené vlastní pruhy, což urychluje jejich provoz. Právě skutečnost, že autobusy budou nabízet rychlejší dopravu oproti ostatním městským autobusovým linkám, vedla k rozhodnutí uplatnit na vozech na první pohled odlišný design. Oficiálně bude provoz linky zajišťovat firma Movia, ta ale žádné vlastní autobusy nevlastní a všechny linky pro ni zajišťují jiní partneři (v tomto případě tedy Arriva, která je vlastníkem vozů).

Interiér autobusu MAN Lion's City GL A40 CNG pro Kodaň. (foto: MAN Truck & Bus)

Vozidla jsou vybavena kamerovým systémem, klimatizací salónu cestujících, pohodlnými sedadly pro pasažéry a nechybí ani řada bezpečnostních systémů (EBS, ABS, ASR), či optické závory u dveří. K pohonu slouží motor MAN o výkonu 228 kW, přičemž jako pohonné médium slouží zemní plyn, resp. bioplyn, který se bude používat v Dánsku. Díky užití bioplynu by měla být vozidla v provozu téměř CO2 neutrální (nebudeme-li započítávat elektrickou energii potřebnou ke stlačování).  

Podobné články