Výrobce Tatra-Jug (Tatra-Yug), který vznikl v roce 1993 jako společný podnik českých a ukrajinských firem (dnes je však výhradně v ukrajinských rukou), dotáhl do konce dlouho avizovaný projekt nové částečně nízkopodlažní tramvaje s typovým označením K-1M6.
Od produkce vozů Tatra-Jug T6B5, které byly na první pohled prakticky k nerozeznání od původních vozů vyráběných v ČR (resp. v Československu), přešel později výrobce k modernizovaným verzím K-1 a K-1M (částečně nízkopodlažní provedení) a vyrobil i tříčlánkové vozy K-1M8 (se středním nízkopodlažním článkem), přičemž všechny tyto vozy nezapřely svůj předobraz v českých tramvajích a využití know-how ČKD Tatra, ať již v oblasti výroby vozových skříní, či podvozků. V poslední době firma avizovala, že hodlá přijít na trh také s vozidlem zcela odlišné konstrukce, a sice s částečně nízkopodlažní tramvají se 70% podílem nízké podlahy.
Dne 5. 5. 2017 společnost vozidlo s typovým označením K-1M6 skutečně představila. Jedná se o tříčlánkový vůz o délce 26 800 mm, šířce 2 500 mm a výšce 3 500 mm, který je schopen jet rychlostí až 75 km/h. Kola mají jednotný průměr 700 mm, rozchod činí 1 524 mm. Pohon zajišťuje čtveřice trakčních motorů, každý o výkonu 85 kW. Částečně nízkopodlažní tramvaj pojme až 267 cestujících, kteří mohou pro nástup a výstup využít celkem čtvery dvoukřídlé dveře. U dvou dveří blíže středu vozidla je zajištěn nízkopodlažní nástup (podlaha ve výšce 360 mm nad temenem kolejnice). Nad krajními hnacími otočnými podvozky musí být podlaha vyvýšena a cestující zde musí překonávat dvojici schodů. Vyvýšeny jsou také sedačky nad prostředním běžným podvozkem, nicméně jeho konstrukce umožňuje zachování průchozí nízkopodlažní uličky (byť k sedadlům je nutné se dostat přes poměrně vysokou podestu).
Na výrobě nové tramvaje se ve velké míře podíleli ukrajinští dodavatelé. Těch mělo na projektu participovat okolo 250. Ve výbavě prototypového vozidla nechybí klimatizace salónu cestujících, osvětlení v provedení LED či Wi-Fi připojení pro pasažéry.
Prototyp tramvaje K-1M6 byl zkonstruován jako neadresný. O průběhu plánovaných zkušebních jízd výrobce Tatra-Jug prozatím neinformoval.