Menu

Rozvoj tramvají v Alžírsku pokračuje. Spuštěn byl další provoz

Tramvaje pro město Sidi-Bel-Abbès nesou logo výrobce Cital – společného podniku Alstomu a alžírských společností. (zdroj: tramway-sba.blogspot.com)
Tramvaje pro město Sidi-Bel-Abbès nesou logo výrobce Cital – společného podniku Alstomu a alžírských společností. (zdroj: tramway-sba.blogspot.com)
Stáhnout PDF
Nezařazené
29. 07. 2017 06:45
Redakce
1 minuta čtení

Od 25. 7. 2017 přibyla na mapě tramvajových provozů další tečka. Tramvaje s cestujícími se poprvé rozjely ve městě Sidi-Bel-Abbès na severozápadě Alžírska.

Tramvaje pro město Sidi-Bel-Abbès nesou logo výrobce Cital - společného podniku Alstomu a alžírských společností. (zdroj: tramway-sba.blogspot.com)

V Alžírsku nebyl ještě před 7 lety jediný tramvajový systém. V minulosti sice tramvaje v Alžírsku jezdily, avšak jen ve městě Oran, které se s nimi rozloučilo v roce 1950, a také v metropoli Alžíru, kde dojezdily v roce 1959. Plány na jejich návrat do obou měst (a k tomu do řady dalších) se datují do období po roce 2000. Prvním nově otevřeným systémem se stal obnovený provoz v Alžíru (v roce 2011), po něm pak následovala města Oran a Constantine (obě 2013). Dalším městem v pořadí je Sidi-Bel-Abbès, město se zhruba 212 000 obyvateli nedaleko od pobřeží Středozemního moře. To spustilo svůj provoz před pár dny. Práce pak probíhají na výstavbě dalších tramvajových tratí ve městech Ouargla, Mostaganem a Sétif.

Sidi-Bel-Abbès zahájil výstavbu svých tramvajových tratí v roce 2013, přičemž za stavbu byla zodpovědná turecká společnost Yapi Merkezi, dalším z významných subdodavatelů byla např. společnost Engie. Celkové náklady na implementaci tramvají byly vyčísleny na cca 420 mil. amerických dolarů. Tramvajová síť má momentálně délku 14,5 km.

V prosinci 2013 byla jako dodavatel vozidel vybrána společnost Alstom, která doposud dodala své tramvaje do všech tramvajových provozů ve státě a zajištěn má i odbyt pro systémy, jež se budují. Alstom dodal do města celkem 30 tramvají Citas 402 (o délce 44 m a s kapacitou 302 cestujících), z nichž první byla do města převezena již 8. 4. 2016. Ve výbavě tramvají nechybí klimatizace, kamerový systém, prostory pro dětské kočárky a invalidní vozíky, LED osvětlení interiéru atp. Vozidla jsou nalakována do zlatavé barvy, což má symbolizovat místní pšeničná pole (symbol regionu). Kompletaci tramvají zajistil společný podnik Alstomu a alžírských firem EMA a Ferrovial, který vystupuje pod jménem Cital. Doposud alžírská města odebrala či objednala již 128 tramvají Alstom Citadis.

Libor Hinčica

Podobné články