Menu

Škoda 29 BB – nové elektrobusy pro České Budějovice

Solaris Urbino 8,9 LE byl vůbec prvním modelem, který posloužil Solarisu ke stavbě elektrobusu. Nyní na jeho platformě vznikne i další přírůstek do rodiny Perunů –  typ Škoda 29 BB. (foto: Solaris Bus & Coach)
Solaris Urbino 8,9 LE byl vůbec prvním modelem, který posloužil Solarisu ke stavbě elektrobusu. Nyní na jeho platformě vznikne i další přírůstek do rodiny Perunů –  typ Škoda 29 BB. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Nezařazené
19. 09. 2017 17:02
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní podnik města České Budějovice uzavřel výběrové řízení na nákup 11 nových elektrobusů. Výhercem se stala společnost Škoda Electric, a to s novým typem vozidla označeným jako Škoda 29 BB.

Solaris Urbino 8,9 LE byl vůbec prvním modelem, který posloužil Solarisu ke stavbě elektrobusu. Nyní na jeho platformě vznikne i další přírůstek do rodiny Perunů –  typ Škoda 29 BB. (foto: Solaris Bus & Coach)

Jednat se bude o elektrobusy s tzv. cyklickým (průběžným) nabíjením (Opportunity Charging), které budou využívat karoserii od polské společnosti Solaris Bus & Coach. Ačkoli příloha č. 1 ke kupní smlouvě nesprávně uvádí, že jde o technickou specifikaci „kloubových nízkopodlažních elektrobusů Škoda 29 BB, ve skutečnosti, jak vyplývá ostatně z poptávky provozovatele, se bude jednat o tzv. midibusy postavené na platformě vozů Urbino 8,9 LE.   

Mapa autobusových linek 12 a 22, na nichž by měly být nasazeny elektrobusy Škoda 29 BB. Zde je možné prohlédnout si mapu ve větším provedení v PDF. (zdroj: DPMČB)

Elektrobusy budou nasazeny na dvě zcela nové linky 12 a 22 vedoucí přes historické jádro města, což představuje významný krok ke zlepšení podmínek dostupnosti veřejné dopravy. Nevznikne tedy překryvná síť midibusů, ale nová pevná součást stávající sítě, včetně adaptace části stávajících tras převáděných z běžných autobusů na midibusy s elektrickým pohonem (modifikována bude trasa stávající linky 12). Linky zároveň zajistí obsluhu plánovaného záchytného parkoviště v Jírovcově ulici, kde bude zároveň konečná zastávka obou linek a bude zde probíhat dobíjení z trolejového vedení pomocí pantografu situovaného na střeše vozidla. V úseku Parkoviště Jírovcova – náměstí Přemysla Otakara II. – Nádraží bude trasa linek 12 a 22 společná a budou jezdit v prokladu ve sdruženém intervalu 10 minut. V zastávce Nádraží se jejich trasy budou větvit a linka 12 bude pokračovat do Havlíčkovy kolonie a linka 22 k českobudějovické nemocnici. Počet vypravených vozů na obě linky bude 8 v pracovních dnech a 4 o víkendu. Na zavedení nových elektrobusových linek je navázána úprava trasy linky 16, která by zajistila obsluhu Husovy kolonie namísto stávající linky 12.

Ve spolupráci s městem řeší DPMČB vybudování nových zastávek na trasách midibusových linek v ulicích Jírovcova, Krajinská, Karla IV., Boženy Němcové a na náměstí Přemysla Otakara II. Náklady na pořízení 12 elektrobusů by měly být dle uzavřené smlouvy 142,835 mil. Kč (bez DPH).

Libor Hinčica

Podobné články