Menu

Do Opavy zamíří trolejbusy Škoda 32 Tr. První trolejbusy s karoserií SOR NS 12

Elektrobus SOR NS 12 electric (druhý prototyp). (foto: Libor Hinčica)
Elektrobus SOR NS 12 electric (druhý prototyp). (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
10. 01. 2018 18:54
Redakce
1 minuta čtení

Městský dopravní podnik Opava vypsal v září roku 2017 výběrové řízení na dodávku 10 nových parciálních trolejbusů, které by rád nasazoval na úseky, kde trolejbusy jezdí bez trolejového vedení (v současné době se jedná pouze o linku číslo 221, na jejíž trase jsou provozovány nyní trolejbusy s dieselagregátem).

Elektrobus SOR NS 12 electric (druhý prototyp). (foto: Libor Hinčica)

Termín na podání nabídek ve výběrovém řízení byl několikrát posunut, naposledy na počátek prosince 2017. Vítězem tendru se nakonec stala Škoda Electric, která bude na výrobě trolejbusů participovat se SORem. Nepůjde však o stávající produkci vozů Škoda 30 Tr, ale o vozy s typovým označením Škoda 32 Tr, které již disponují novou karoserií vycházející z modelu SOR NS 12. Tato karoserie byla představena poprvé v září 2016 na veletrhu IAA v Hannoveru a sériová výroba byla zahájena na podzim loňského roku (v podobě elektrobusů).

Barevné řešení trolejbusů pro Opavu by mělo odpovídat tomuto návrhu. (zdroj: Škoda Transportation)

Nyní tak vzniknout také první trolejbusy, které by měly být dodány od 1. 9. do 30. 9. 2018. Cena za jeden vůz je 13,55 mil. Kč (bez DPH). Smlouva s dopravcem byla podepsána dne 9. 1. 2018 a následně zveřejněna v registru smluv. Baterie u trolejbusů budou použity na bázi článků LTO (lithium-titanát-oxid). Celkem budou mít kapacitu elektrické energie 42,1 kWh. Počítá se s dojezdem na jedno nabití min. 8 km, k nabíjení bude následně docházet během jízdy pod trolejí. Ve výbavě trolejbusů nebude chybět ani klimatizace salónu cestujících (v případě vozidel opavské MHD půjde o novinku), anebo kamerový systém.

Libor Hinčica

Podobné články