Také Ostrava se zařadila po bok dalších českých měst, která se rozhodla vsadit na tzv. parciální trolejbusy, tedy na trolejbusy vybavené dostatečně výkonnými bateriemi pro možnost opakované jízdy (tzn. několikrát během jednoho dne) na úsecích mimo trolejové vedení. Od Škody Electric si loni objednala deset těchto vozidel, které odpovídají typu Škoda 26 Tr (s karoserií polského Solarisu).
Dodávky nových trolejbusů byly zahájeny v prosinci 2017. První vůz budoucího ev. č. 3732 dorazil do areálu ostravské trolejbusové vozovny dne 11. 12. 2017. Po něm do konce roku dorazily ještě další dva vozy (ev. č. 3734 a 3736), v lednu pak prozatím další tři vozidla (v pořadí ev. č. 3733, 3738 a 3737).
Vozidla jsou na první pohled odlišná novým lakem ostravského DP, který byl použit v případě nových trolejbusů vůbec poprvé. V ulicích tak budou trolejbusy jednoduše k rozeznání. První z nových trolejbusů byl nasazen do provozu s cestujícími dne 23. 1. 2018, a to na kurz 110/401, v jehož rámci se vozidlo objevilo na linkách čísel 101, 107 a 110. Prozatím by se měly nové trolejbusy po zařazení do provozu objevovat na běžných linkách trolejbusové dopravy. Pravidelné využití baterií v provozu na lince, na jejíž trase bude část trolejového vedení scházet, se plánuje až po dodání všech vozidel a finálním rozhodnutí o nejvhodnějším nasazení těchto vozů.
Dodávky nových trolejbusů by měly znamenat také vyřazení posledních trolejbusů Škoda 14 Tr a po dodání objednaných článkových vozů i Škoda 15 Tr. Legendární „čtrnáctky“ bychom v Ostravě napočítali nyní ještě tři (ev. č. 3257, 3259 a 3261). Kloubové vozy 15 Tr jsou poslední dva ev. č. 3510 a 3511.
Libor Hinčica