Menu

První kloubový parciální trolejbus v Solingenu

Polský jezevčík dobyl i západ Německa. Nový trolejbus je řešen jako částečně nízkopodlažní. (foto: Stadtwerke Solignen) 
Polský jezevčík dobyl i západ Německa. Nový trolejbus je řešen jako částečně nízkopodlažní. (foto: Stadtwerke Solignen) 
Stáhnout PDF
Nezařazené
26. 01. 2018 16:00
Redakce
1 minuta čtení

V létě roku 2016 si podnik Stadtwerke Solingen (SWS) objednal čtyři kloubové parciální trolejbusy. Jejich zhotovitelem se stal polský Solaris, dodavatelem výzbroje firma Kiepe Elektrik. První trolejbus dorazil do Solingenu 12. ledna 2018, teprve včera se jím ale tamní DP pochlubil. 

Polský jezevčík dobyl i západ Německa. Nový trolejbus je řešen jako částečně nízkopodlažní. (foto: Stadtwerke Solignen) 

První vozidlo bylo dodáno bez zpoždění a chystá se na sérii zkušebních jízd, mj. s pytli písku. V dohledné době, do konce března, by měla do města ležícího ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko dorazit i další tři vozidla. Nové trolejbusy by měly nahradit dieselové autobusy na lince 695 operující na relaci Abteiweg – Meigen a jejich příchod by měl znamenat nárůst podílu elektrické trakce v ulicích města z 65 na 70 %. Trolejbusy by měly být schopny vydržet bez trolejového vedení, pod kterým se nabíjejí, až 15 km. Hodnota nových vozidel, která jsou označována zkratkou „BOB“ (Batterie-O-Buss), není úplně nízká, protože čtyři vozidla s bateriemi vychází na více než 3 mil. eur a jeden vůz stojí v přepočtu asi 22 mil. Kč.  

Trolejbus byl ještě dodán ve starším provedení karoserie. (foto: Stadtwerke Solignen) 

Zakázka z roku 2016 předpokládá opci na dalších 16 vozidel, hlavní podmínkou jejího uplatnění ovšem je, že se parciální trolejbusy ve městě osvědčí. Tak jako tak ale SWS míní od roku 2021 začít nahrazovat svá nejstarší vozidla Berkhof Premier AT18 (zařazená do provozu v letech 2001–02), kterých má dosud 15 ks. Podnik SWS počítá, že v případě úspěchu trolejbusu s bateriemi by podobným způsobem omezoval působiště dieselových vozidel i na dalších linkách, tak aby se podíl elektrické trakce na linkách MHD ještě více zvýšil. 

 

Text: Vít Hinčica

Podobné články