Do Opavy dorazil dne 15. 10. 2018 krátce po osmé hodině ranní první nový trolejbus Škoda 32 Tr. Jde současně o první vozidlo tohoto typu na světě, neboť Opava si objednala úplně nový model, jenž využívá karoserii výrobce SOR Libchavy.
Do Opavy zamíří celkem 10 trolejbusů Škoda 32 Tr, které jsou koncipovány jako tzv. parciální trolejbusy, takže mohou být díky instalovaným trakčním bateriím provozovány i na úsecích bez trolejového vedení. Na jedno nabití by měly trolejbusy zvládnout ujet cca 12 km.
Trolejbusy využívají karoserii modelu SOR NS 12, který si odbyl premiéru v roce 2016 na veletrhu IAA v Hannoveru. Sériová výroba byla zahájena na podzim 2017, dosud ale byly předány zákazníkům jen vozy v provedení elektrobusů. Dieselové autobusy prozatím existují jen ve formě prototypů.
Trolejbusy do Opavy dodává Škoda Electric. Jeden trolejbus vychází na 13,55 mil. Kč bez DPH. Trakční baterie mají kapacitu elektrické energie 42,1 kWh. Nové trolejbusy nahradí dosluhující trolejbusy Škoda 14 TrM a jediný opavský vůz typu Škoda 21 Tr. Se staršími trolejbusy je plánována zvláštní rozlučková akce, která se uskuteční dne 10. 11. 2018. V rámci této akce by se měl v provozu objevit už i parciální trolejbus, který bude v režimu na baterie spojovat opavskou trolejbusovou vozovnu se zámkem Raduň, který bude pro pasažéry s jízdenkou mimořádně zpřístupněn veřejnosti.
Libor Hinčica