Výběrové řízení na dodávku nových trolejbusů pro Teplice vyhrála společnost Škoda Electric, která byla jediným uchazečem tendru. Statutární město Teplice, které soutěž vypsalo, poptávalo celkem tři trolejbusy, a sice dva o délce 11,5 až 12,5 m a jeden o délce 14,5 m až 18,75 m.
S ohledem na to, že Solaris, s nímž Škodovka na výrobě třínápravových trolejbusů participovala, ukončil výrobu verze Urbino (potažmo Trollino) 15, není možné si momentálně na českém trhu od Škody Electric vůz typu Škoda 28 Tr zakoupit a na výběr jsou pouze vozidla délek 12 m, anebo 18 m.
Do výběrového řízení pro Teplice se Škoda Electric přihlásila podobně jako v několika předešlých tendrech ve spolupráci s libchavským výrobcem SOR. Doposud však do Teplic vždy mířily trolejbusy Škoda 30 Tr (s karoserií SOR NB 12 CITY, resp. TNB 12), v příštím roce by se ale měly v Teplicích objevit již vozy s karoserií modelu SOR NS, konkrétně dva vozy Škoda 32 Tr o délce 12 m (karoserie SOR NS 12) a jeden vůz Škoda 33 Tr o délce 18 m (karoserie SOR NS 18). Zatímco kratší varianta trolejbusu již existuje a nedávno byla uvedena do provozu v Opavě, delší model byl představen ve formě dieselového autobusu teprve před necelými dvěma týdny na veletrhu CZECHBUS 2018. V Teplicích si tedy trolejbusová varianta s označením Škoda 33 Tr odbude svou premiéru.
Za trojici nových trolejbusů vynaloží Teplice celkem 35,5 mil. Kč bez DPH. Vozy mají být dodány do 12 měsíců od podpisu smlouvy, ke kterému došlo dne 14. 11. 2018. Trolejbusy 32 Tr pojmou až 80 osob, z toho 33 sedících, vůz 33 Tr nabídne při délce 18,75 m kapacitu 120 osob, z toho 47 sedících. Článkový trolejbus bude disponovat čtyřmi dveřmi o jednotné šířce 1.200 mm, nástupní výška bude na úrovni 330 mm. Pohon bude zajišťovat jeden asynchronní motor o výkonu 240 kW.
Libor Hinčica