Menu

V Krnově opraví liberecké tramvaje

Oprava by se měla týkat i libereckého vozu T3R.PLF ev. č. 37. Na fotografii je zachycen u smyčky Viadukt v dubnu 2016. (foto: Libor Hinčica)
Oprava by se měla týkat i libereckého vozu T3R.PLF ev. č. 37. Na fotografii je zachycen u smyčky Viadukt v dubnu 2016. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
07. 02. 2018 17:49
Redakce
1 minuta čtení

Krnovské opravny a strojírny podepsaly smlouvu s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou, která zahrnuje celkovou opravu tramvajových skříní celkem 4 vozidel. Opravy by se měly konkrétně týkat 2 vozů T3R.PV a 2 vozů T3R.PLF.

Oprava by se měla týkat i libereckého vozu T3R.PLF ev. č. 37. Na fotografii je zachycen u smyčky Viadukt v dubnu 2016. (foto: Libor Hinčica)

Předmětem opravy nejsou podvozky vozidel. Tramvaje by měly být přepraveny do Krnova po železnici, kde by měla být provedena celková oprava jejich vozové skříně. Jako první byly počátkem února odeslány vozy T3R.PV ev. č. 78 a T3R.PLF ev. č. 37. Zpět by se měly vrátit v červnu 2018. Poté by měly následovat dva vozy ev. č. 41 (T3R.PV) a 47 (T3R.PLF), které by zpět do Liberce měly dojít v listopadu 2018.

Celková cena za opravu 4 tramvají byla vyčíslena na 9,6 mil. Kč bez DPH. V případě, že by se u některé z tramvají projevilo výrazné poškození v důsledku koroze (nebo násilného poškození), kdy by bylo nutné přikročit k výměně celých částí hrubé stavby, bude muset být provedeno komisionální posouzení v místě opravy za přítomnosti pracovníků DPMLJ.

Oprava se bude týkat zejména hrubé stavby (korozí poškozených míst), dojde ale také na řadu dalších úprav a oprav, včetně například změny uspořádání interiéru na 2+1, úprav bočních plent, výměny podlahové krytiny, nového laku, repasování kontejnerů pohonu, montáže klimatizace řidiče atp.

Tramvaje určené na opravu představují nejstarší liberecké vozy, které byly za využití nových vozových skříní VarCB3 a VarCB3LF (vyrobenými původně rovněž Krnovskými opravnami a strojírnami) modernizovány. Vozy ev. č. 41 a 78 (T3R.PV) získaly novou skříň v roce 2003, částečně nízkopodlažní tramvaje T3R.PLF ev. č. 37 a 47 v roce 2005. Kompletaci všech 4 tramvají v rámci modernizace tehdy zajišťoval ve spolupráci s Krnovskými opravnami a strojírnami Dopravní podnik Ostrava.

Libor Hinčica

Podobné články