Menu

Zlín se dočká nových trolejbusů s karoserií SOR

Trolejbusy Škoda 30 Tr v Banské Bystrici. (foto: Jan Pešula, zdroj: Wikipedia.org)
Trolejbusy Škoda 30 Tr v Banské Bystrici. (foto: Jan Pešula, zdroj: Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Nezařazené
22. 06. 2018 06:14
Redakce
1 minuta čtení

Poprvé se ve Zlíně objeví trolejbusy, jejichž karoserii vyrobí SOR Libchavy. Výběrové řízení na dodávku nových parciálních trolejbusů vyhrála podle sdělení Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) Škoda Electric, která nabídla řešení právě v kombinaci s karoserií libchavského producenta. V posledních letech přitom Škodovka dodávala do Zlína trolejbusy s karoserií polského Solarisu.

Trolejbusy Škoda 30 Tr v Banské Bystrici. (foto: Jan Pešula, zdroj: Wikipedia.org)

DSZO vypsala v únoru 2018 výběrové řízení na dodávku celkem sedmi nízkopodlažních parciálních trolejbusů, u nichž se předpokládá, že by měly být po dodání nasazeny na prodloužené spoje trolejbusové linky číslo 4, která by nově zajížděla za využití trakčních baterií až k ZOO Lešná. Vozidla by měla být dodána na přelomu let 2018/2019, takže již v prvním čtvrtletí roku 2019 by mělo být možné projet se trolejbusem až ke známé zlínské ZOO, která je vzdálena od trolejbusové konečné Vršava cca 5 km. Trolejbusy tak nově obslouží části Kostelec a Štípy, od ZOO by poté měla navazovat samostatná autobusová linka pro obsluhu vesnice Velíková (součást Zlína). „Na tomto projektu úzce spolupracujeme s městem Zlín. Město by mělo zajistit úpravu točny na Podhoří a vytvořit zde podmínky pro umístění buňky sociálního zařízení pro řidiče. Na Vršavě by měla být vybudována zastávka pro směr jízdy trolejbusů na Lešnou, u ZOO zastávka pro přestup z trolejbusů na autobusy do Velíkové. Také na Velíkové musí město zajistit projekt točny se sociálním zařízením pro řidiče,“ uvedl v tiskové zprávě dopravce ředitel DSZO Josef Kocháň.

Nové trolejbusy by měly odpovídat provedení Škoda 30 Tr, tedy verzi s karoserií autobusového modelu SOR NB 12 CITY. Všechna vozidla mají být vyhotovena ve čtyřdveřovém provedení, cena sedmi trolejbusů se vyšplhala na 94,64 mil. Kč (bez DPH; tj. 13,52 mil. Kč/vůz), přičemž původní odhadovaná hodnota zakázky byla 98 mil. Kč. 85 % nákladů by mělo být financováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci programu IROP. Podmínkou dotace je nasazení trolejbusů na linku číslo 4 vedenou k ZOO, takže bude nezbytné krátce po jejich dodání upravit jízdní řády dotčených linek v oblasti a parciální trolejbusy zde nasadit co nejdříve.

Libor Hinčica

Podobné články