Ostravský DP nevzdal svou snahu o zakoupení dvou patrových autobusů pro obsluhu turistické linky vedené od zoologické zahrady k areálu tzv. Dolní oblasti Vítkovice. Po prvním neúspěchu vypsal dne 2. 7. 2018 novou soutěž s mírně upravenými podmínkami, avšak výsledek byl stejný. Ani tentokrát žádný účastník nabídku nepředložil.
Ostrava si představovala pořízení dvou patrových autobusů, které však měly být vybaveny hybridním pohonem, anebo pohonem na CNG. Vozy měly pojmout alespoň 75 osob (z toho 65 sedících) a být max. 13 m dlouhé. Za vozidla chtěl Dopravní podnik (potažmo město) vynaložit až 18 mil. Kč.
Zadavatel před zveřejněním soutěže provedl tržní konzultace s vybranými výrobci, jejich postřehy a připomínky ovšem zřejmě příliš nereflektoval. Námi oslovení producenti shodně uvedli, že Ostrava poptávala vozidla, která na trhu vlastně neexistují. Segment patrových autobusů je totiž velmi specifický a okruh případných výrobců omezený. Nadto některé z požadovaných záruk představují (s ohledem na výrobní postupy u zavedených výrobců) pro dodavatele velmi značné riziko. Není tedy divu, že ani podruhé se soutěž na autobusy nedočkala rozuzlení a byla k 13. 8. 2018 podruhé zrušena.
Libor Hinčica