Turecko vedle velké renesance tramvají zažívá také menší renesanci trolejbusovou. Ve státě, kde ještě před 4 lety znali trolejbusy už jen pamětníci, se nyní nacházejí dva moderní trolejbusové systémy. Ten v Malatyi byl uveden do provozu v roce 2015, druhý ve městě Şanliurfa měl být spuštěn 21. 11. 2018-. K tomu ale nedošlo.
Şanliurfa má mít jednu trolejbusovou linku o celkové délce 8 km, avšak s ohledem na provoz parciálních trolejbusů má být zatrolejováno jen necelých 5 km (přesněji 4,8 km) v okrajových částech, zatímco úsek v centru města bude pojížděn na baterie. Pro provoz bylo objednáno celkem 10 tříčlánkových trolejbusů od tureckého výrobce Bozankaya, který předtím dodal vozidla i do Malatye. Každý z trolejbusů má zvládnout pojmout až 221 cestujících, z toho 48 sedících.
Ačkoli se infrastrukturu podařilo dokončit včas a zahájení provozu bylo avizováno na 21. 11. 2018, nedošlo k němu. Dne 16. 10. 2018 se konala jen prezentace prvního dodaného trolejbusu, který pak svezl novináře a pozvané hosty po městě, avšak pouze na baterie. Překážkou k zahájení provozu se stala absence dalších vozidel. Turecko se totiž potýká s velkými hospodářskými potížemi. Velká inflace a pád kurzu turecké liry způsobil vážné obtíže většině místních producentů, včetně společnosti Bozankaya. V prosinci 2018 se při návštěv výrobního závodu ukázalo, že trolejbusy pro Şanliurfu existují jen ve formě dodaných dílů. Teprve koncem roku 2018 se z nich měly začít montovat kompletní vozidla, která by měla být dodána do dvou měsíců.
Město plánuje parciální trolejbusy dále rozšiřovat. Výhledově počítá se čtyřmi linkami o délce až 78 km. Výstavba druhé fáze by měla začít ještě v letošním roce.
Libor Hinčica