Slovenské Košice jsou největším provozovatelem tramvají typu VarioLF2+. Místní Dopravní podnik jich v letech 2014 až 2017 zakoupil za vydatného přispění evropských dotací celkem 46. Třináct vozů ale bylo na základě příkazu z pátku 25. 1. 2019 odstaveno ještě týž den z provozu, a to kvůli vážné technické závadě, jež se projevila během uplynulých 6 dnů na dvou vozech. Současně platí zákaz výjezdu všech vozů VarioLF2+ na tzv. rychlodráhu, která spojuje město s areálem železáren.
Důvodem je technická závada, která se poprvé projevila v neděli dne 20. 1. 2019 na voze ev. č. 841, další pak dne 25. 1. 2019 na voze ev. č. 832. V obou případech došlo doslova k vytržení brzdového kotouče na jednom z podvozků (konkrétně třetím) za jízdy, který prorazil podlahu a v případě vozu ev. č. 841 se zastavil až o konstrukci střechy (došlo tedy i proražení stropních krytů).
Z tohoto důvodu bylo rozhodnuto, že dojde k preventivnímu odstavení vozů druhé série, z níž však pochází jen vůz ev. č. 841. Druhý vůz (ev. č. 832), jenž měl najeto minimum kilometrů z důvodu opravy u výrobce po požáru, patří do první série, za tu měl ale plnou zodpovědnost převzít výrobce, takže odstavení se má týkat jen 13 vozidel ev. č. 834–846. Současně měl DPMK rozhodnout o snížení rychlosti všech provozních vozů VarioLF2+ na max. 50 km/hod. a došlo rovněž k vydání zákazu jízdy všech vozů VarioLF2+ na trať rychlodráhy k areálu U. S. Steel, kde tak zaskakují vozy typů KT8D5(R.N2) a T6A5. “Té šestky” se tak po dlouhé době objevují v ulicích také tzv. sólo.
Libor Hinčica