Menu

Ostrava koupí patrové autobusy od Scanie

První patrový plynový autobus postavila Scania v roce 2016 ve spolupráci s britskou firmou ADL. (foto: Scania)
První patrový plynový autobus postavila Scania v roce 2016 ve spolupráci s britskou firmou ADL. (foto: Scania)
Stáhnout PDF
Nezařazené
29. 11. 2019 12:28
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní podnik Ostrava si splnil svůj sen a pořídí si dvojici patrových autobusů. Ty se snažil neúspěšně několikrát vysoutěžit. Nakonec musel přistoupit k tzv. jednacímu řízení s uveřejněním, kdy byly podmínky s potenciálními dodavateli konzultovány, protože dříve publikované tendry byly svými podmínkami naprosto mimo realitu trhu.

První patrový plynový autobus postavila Scania v roce 2016 ve spolupráci s britskou firmou ADL. (foto: Scania)

Podle informací, které již dříve ostravský DP sdělil, se měli posledního táhnoucího se tendru (od prosince 2018) účastnit dva uchazeči. Podle informací redakce šlo o dceřinou firmu ostravského DP Ekova Electric ve spolupráci s Volvem a o Scanii. První jmenovaný výrobce měl nabízet řešení s hybridním pohonem, druhý pak pohon na CNG. V obou případech se však počítalo s tím, že vozidla budou vyrobena v kooperaci se španělskou firmou UNVI, která je nástavbářem patrových vozů jak na podvozcích Scanie, tak Volva.

Vizualizace patrového autobusu od Scanie pro DPO. (zdroj: DPO)

Autobusy o délce 12,3 m by měly sloužit na lince číslo 88, která má spojovat areál bývalých železáren ve Vítkovicích se zoologickou zahradou. Linka má být provozována o víkendech a státních svátcích v ČR a v Polsku, během týdne se předpokládá využití autobusů také na jiných linkách. Za každý autobus zaplatí ostravský DP 14,3 mil. Kč, celkem tedy 28,6 mil. Kč. Dopravní podnik tak za autobusy zaplatí o trošku více, než původně očekával, neboť předpokládaná hodnota zakázky za obě vozidla byla původně 18 mil. Kč. Každý z autobusů je tak “pouze” o 5,3 mil. Kč dražší, než se původně očekávalo.

Autobusy mají mít prosklenou střechu a nabídnout celkem 64 míst k sezení. Součástí výbavy bude klimatizace, kamerový systém či USB nabíječky. Dodávka vozů je očekávána v létě 2020. V provozu by se měly autobusy objevit už od 1. 7. 2020.  

Libor Hinčica

Podobné články