Poprvé bude v Praze nasazen do provozu kloubový trolejbus. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) uvedly ve své tiskové zprávě, že jeden z vozů zamíří do metropole na třítýdenní zkušební jízdy.
O možnosti otestovat kloubový trolejbus na jediné pražské trolejbusové lince číslo 58 se hovoří již delší dobu. V minulosti se v kuloárech mluvilo o tom, že by se do Prahy mohl vypravit například jeden z českobudějovických vozů Škoda 27 Tr, problémem však měla být skutečnost, že budějovické vozy jsou dotovány z prostředků EU a jejich zapůjčení do Prahy nepřicházelo proto v úvahu. Plzeňské trolejbusy Škoda 27 Tr ale financují plzeňské Dopravní podniky z vlastních prostředků, a tak zde žádná omezení nepanují.
Praha spustila testovací provoz trolejbusové dopravy dne 15. 10. 2017. Na zhruba kilometr dlouhém úseku je zavěšeno trolejové vedení, zbytek trasy (Palmovka – Letňany) musí trolejbus zvládnout na baterie. Nejprve byly termíny provozu speciálně vyhlašovány (omezovány byly zpravidla jen na vybrané víkendy), pravidelně byla linka uvedena do provozu od 1. 7. 2018. Praha má momentálně k dispozici jediný trolejbus typu Škoda 30 Tr, který má dlouhodobě pronajatý od Škody Electric. Před tímto vozem sloužil na trase v rámci zkoušek také prototyp modelu SOR TNB 12 „Akumario“.
Praha v současné době zamýšlí, že rozsah provozu trolejbusů rozšíří. Součástí rozšíření by měla být nezbytná výstavba dalšího trolejového vedení a nákup článkových vozidel. Trolejbusy by tak měly výhledově nahradit autobusy linky číslo 140.
První článkový vůz by se měl však v Praze v rámci testování objevit už za několik dnů.
Libor Hinčica