Menu

Čižik se stěhuje do nové vozovny

Poslední Čižik byl zabalen jako v peřině, dorazil rozložený na tři díly. (foto: TKK)
Poslední Čižik byl zabalen jako v peřině, dorazil rozložený na tři díly. (foto: TKK)
Stáhnout PDF
Nezařazené
21. 05. 2019 10:22
Redakce
1 minuta čtení

Dne 28. dubna 2019 dorazila do Petrohradu poslední tramvaj typu Stadler Metelica z minského závodu výrobce. Dodávka celkem 23 tramvají pro projekt Čižik, který má na starosti soukromá společnost TKK (Transportnaja Koncessionnaja Kompanija; Транспортная Концессионная Компания), je tím završena. Ačkoli se očekávalo, že poslední tramvaj dorazí ještě loni, nebylo kam spěchat, celá síť čtyř linek Čižiku (8, 10, 59, 64) je totiž zatím provozována jen z poloviny, neboť se stále některé tratě modernizují. Momentálně jsou v provozu jen linky 8 a 64 (zatím zkrácena po Irinovskij prospekt). Do dubna 2019 bylo potřeba jen 12 tramvají, v květnu 2019 ale byla kvůli vysoké poptávce nasazena ještě další. Jelikož byly dosud čižici deponováni na oploceném prostranství obratiště při Chasanskoj ulici a volného místa s příchodem posledních souprav ubývalo, byly již některé ze zatím nevyužívaných souprav převezeny do nové vozovny. Ta ale ještě není s již provozovanou infrastrukturou projektu kolejově propojena a momentálně se dostavuje.

Poslední Čižik byl zabalen jako v peřině, dorazil rozložený na tři díly. (foto: TKK)

Očekává se, že provoz na zbývajících úsecích v severní části sítě Čižika bude spuštěn v září 2019, čímž by mělo dojít k završení zatím úspěšného projektu. Jeho počátky přitom nebyly úplně snadné, nicméně z hlediska zájmu cestujících i nabízené kvality se jedná o jednoznačný úspěch, který možná nečekali ani největší optimisté.

Tři snímky ukazují stavbu úseku od Irinovskogo prospektu k ul. Potapova. Snímky jsou ze 14. května 2019. Zatímco někde se už kladly koleje, jako při šosse Revoljucii,… …o pár set metrů více na sever se válcovalo o sto šest. (foto: 3x Michal Isajev) Mapka projektu Čižik. Vozovna je v nejvyšším bodě plánku. Momentálně se pracuje na úseku ul. Pěredovikov – ž./d. st. Rževka, s větví k vozovně, a také se dokončuje zcela nový úsek od Ladožského nádraží k Novočerkasskomu prospektu (na mapce nevyznačeno, dále od nejzápadnějšího bodu zhruba 1 km). (zdroj: TKK) Soukromá společnost se ráda chlubí pokroky v projektu a stejně tak upozorňuje na různé neduhy, například nelegální výlep plakátů na zastávkách či ničení travnatých pásů. Její příspěvky čtou tisíce cestujících denně, kteří také upozorňují na různé nešvary. (foto: TKK) Areál vozovny v druhé polovině května 2019. Moderní výbava, která nebývá v dopravních podnicích na východ od EU zrovna standardem. Zázemí je vskutku velkorysé. (foto: 5x TKK)

Text: Vít Hinčica

Poděkování: Michal Isajev

Podobné články