Italský Milán se dočkal v polovině června 2019 dodání prvního nového trolejbusu typu Solaris Trollino 18 s elektrickou výzbrojí od německé společnosti Kiepe Electric. Celkem si místní dopravce ATM objednal 80 nových trolejbusů.
Polský Solaris loni poněkud překvapivě porazil na domácím poli Iveco, které se o tendr ucházelo ve spolupráci s českou Škodovkou. Ve městě byl trolejbus značený v ČR jako typ Škoda 35 Tr dokonce testován, přičemž barevné řešení prototypu dokonce korespondovalo s barvami vozů AMT. Místo domácího výrobce ale uspěl polský konkurent, který spojil síly s Kiepe Electric.
První z 80 vozů Trollino 18, jenž je vybaven také trakčními bateriemi, byl přepraven do Milána dne 12. 6. 2019. Momentálně vůz absolvuje zkušební jízdy po síti v režimu bez cestujících. Baterie umožňují jízdu mimo trolejové vedení na vzdálenost 12–14 km. Každý z trolejbusů nabízí 30 míst k sezení a 106 k stání. Trakční motor má vůz pouze jeden o výkonu 240 kW.
Trolejbusová síť v Miláně má dnes dálku přes 40 km a má nezvyklý tvar, jehož základem je velký městský okruh obsluhovaný protisměrně vedenými linkami čísel 90 a 91. Mimoto existuje ještě linka 92 (využívající pouze část tohoto okruhu a končící na krátké odbočné větvi) a linka číslo 93, jež využívá souběhu s linkami 90 a 91 jen na opravdu velmi krátkém úseku v západní části sítě. Nové trolejbusy z Polska mají umožnit vyřadit všechny starší trolejbusy dodané v průběhu 90. let (vozidla značek Socimi, Bredabus a Autodrom BusOtto). Ve městě tak vedle Trollin zůstanou jen vozy Irisbus Cristalis (10 ks) a Van Hool AG300T (45 ks).
Libor Hinčica