Menu

Trolejbusy v Şanlıurfě stále nejezdí

Kvalitní snímky prvního trolejbusu pro Şanlıurfu neexistují a ty z internetu jsou opakovaně reprodukovány v nízké kvalitě a nemají jasného autora. Tento snímek by měl ukazovat zatím odstavený trolejbus s již bývalým primátorem města. (zdroj: urfanatik.com)
Kvalitní snímky prvního trolejbusu pro Şanlıurfu neexistují a ty z internetu jsou opakovaně reprodukovány v nízké kvalitě a nemají jasného autora. Tento snímek by měl ukazovat zatím odstavený trolejbus s již bývalým primátorem města. (zdroj: urfanatik.com)
Stáhnout PDF
Nezařazené
12. 08. 2019 17:11
Redakce
1 minuta čtení

Nový trolejbusový provoz v turecké Şanlıurfě se ještě stále nepodařilo zprovoznit. Zatímco na počátku roku 2019 bylo jako důvod uváděno zpoždění dodávek tříčlánkových vozů na straně výrobce Bozankaya a stejně tak se v místních médiích objevila i zmínka, že bylo problémem zřídit měnírnu, jelikož by narušovala historický ráz města, nedávno bylo odhaleno, že přibyl minimálně ještě jeden zádrhel.

Kvalitní snímky prvního trolejbusu pro Şanlıurfu neexistují a ty z internetu jsou opakovaně reprodukovány v nízké kvalitě a nemají jasného autora. Tento snímek by měl ukazovat zatím odstavený trolejbus s již bývalým primátorem města. (zdroj: urfanatik.com)

Flotila 10 vozů stále není kompletní (Şanlıurfa by nadále měla mít zatím jen jeden vůz dodaný loni, ačkoli Bozankaya měla bývalému primátorovi slíbit, že je dodá do května 2019) a letos zvolený primátor města Zeynel Abidin Beyazgül v polovině července 2019 uvedl, že délka vozidel 25 m komplikuje jejich průjezd některými zatáčkami. Primátor přitom uvedl, že ulice města jsou sice pro provoz vozidel vhodné, ale pro zajištění jeho plynulosti by bylo třeba odstranit některá parkovací místa, což by, alespoň dle jeho slov, pro něj představovalo “těžkou práci”. A tak po dohodě s tureckým ministerstvem dopravy, Vyšší vědeckou radou (Yüksek Fen Kurulundan) a výrobcem by mělo dojít ke zkrácení délky trolejbusů, což měl iniciovat sám primátor. O celém trolejbusovém projektu neexistují větší podrobnosti, z tureckých médií ovšem vyplývá, že všechny změny musí posvětit ona Vyšší vědecká rada spadající pod turecké ministerstvo životního prostředí a urbanizace. Každopádně bylo řečeno, že nedodané parciální trolejbusy by měly mít délku jen 18 m, zároveň by měl být navýšen jejich autonomní dojezd a nově postavena i dobíjecí stanice. Co bude s již dodaným 25m trolejbusem, řečeno nebylo. Primátor ujistil, že trolejbusy do provozu vyjedou, neví se ale kdy.

A ještě tramvaje…

Město Şanlıurfa je momentálně značně zadlužené, přesto se nevzdává myšlenky postavit si ještě tramvaj. Předběžný projekt a studie proveditelnosti na 15,3 km dlouhou trať v severojižní trase Karaköprü – Abide – Eyyubiye již byly završeny. Tramvaje mají obsluhovat 16 zastávek a jezdit ve špičce v intervalu až 2,5 minuty.

Návrh nového tramvajového provozu. (vizualizace: 3x Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi)

Text: Vít Hinčica

Podobné články