Menu

V Brně začaly práce na tramvajích EVO2

Článkové “Evičky” s upraveným designem získala jako první Plzeň. (foto: Karel Šimána)
Článkové “Evičky” s upraveným designem získala jako první Plzeň. (foto: Karel Šimána)
Stáhnout PDF
Nezařazené
05. 09. 2019 08:16
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní podnik města Brna zahájil kompletaci prvních dvou tramvají EVO2 z 41kusové dodávky. Tramvaje by měly vyjet již na konci roku 2019.

Článkové “Evičky” s upraveným designem získala jako první Plzeň. (foto: Karel Šimána)

Tramvaje si DPMB zakoupil na základě výběrového řízení, v němž byl jediný účastník, který byl ochoten akceptovat podmínky vlastní montáže vozidel v areálu dílen brněnského DP. Celkem by mohlo být dodáno až 41 kusů, smlouva je ale postavena tak, že počítá s prvními dvěma vozy napevno a zbytek je předmětem opce. DPMB však ve své tiskové zprávě uvádí, že během 5 let bude pořízeno všech 41 vozů.

Tramvaje typu EVO2 budou vybaveny jako první brněnské tramvaje klimatizací salónu cestujících. „Jedná se o průlomový projekt z hlediska pohodlí pro cestující, bude se jednat o první klimatizované tramvaje v Brně. Velkou předností je také to, že je budou skládat naši zaměstnanci a získají tak znalosti a zkušenosti, které pak využijí například při opravách vozů,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Náklady na projekt činí cca 1,3 miliardy korun.

Komponenty pro složení prvních dvou vozů byly dodány v srpnu 2019. Po jejich dodání se začalo s postupnou kompletací vozů. Ty budou na rozdíl od dalších tramvají EVO2 dodávaných do Plzně či Mostu vybaveny elektrickou výzbrojí Cegelecu (TV Europulse). Jednotlivé díly se momentálně lakují. Kompletace jednoho vozu by měla zabrat 4–5 měsíců, na vozidle pracuje zhruba 30 zaměstnanců. Vozy, pro které se pokusil DPMB vybrat nové jméno v anketě, přičemž vyhrálo jméno „Drak“, by měly nahradit v provozu starší vozy typu K2. V pracovních dnech má být vypravovány nejčastěji na linky č. 4 a 10.  

Libor Hinčica za využití TZ DPMB

 

Podobné články