Menu

Zlín se dočká trolejbusu Škoda 35 Tr

První trolejbus Škoda 35 Tr pro Zlín. (foto: Ing. Zdeněk Kresa)
První trolejbus Škoda 35 Tr pro Zlín. (foto: Ing. Zdeněk Kresa)
Stáhnout PDF
Nezařazené
12. 02. 2020 10:36
Redakce
1 minuta čtení

Na zkušebních jízdách po Plzni se prohání první trolejbus Škoda 35 Tr určený pro českého zákazníka. Tím je Dopravní společnost Zlín–Otrokovice. Trolejbus si dopravce objednal již v červenci 2018, dodávka se však dostala do značného skluzu.

První trolejbus Škoda 35 Tr pro Zlín. (foto: Ing. Zdeněk Kresa)

První trolejbus Škoda 35 Tr byl představen v roce 2018 a stal se důkazem obnovené spolupráce mezi Škodou Electric a Ivecem. Prototypový vůz nalakovaný v barvách odkazujících na barevné schéma milánského DP absolvoval zkušební jízdy v Plzni a poté předváděcí jízdy u potenciálních zákazníků, nicméně v Miláně, kde Škoda s Ivecem usilovala o přízeň místního dopravce ve velkém trolejbusovém tendru, nakonec zvítězil Solaris v kombinaci s Kiepe Electric. Prototypový trolejbus byl poté přestavěn na vůz s designem Crealis, přičemž prozatím stále slouží Ivecu k prezentačním účelům. Uspět se pak s parciálními trolejbusy na bázi Crealisu v kombinaci s českou výzbrojí podařilo ve francouzském městě Limoges, které si objednalo tři vozy. Mimoto byla další zakázkou jen ta ze Zlína, kterou ulovila přímo Škodovka.

Ta byla ve výběrovém řízení zlínsko-otrokovického DP jediným účastníkem, přičemž jediný poptávaný trolejbus s bateriovým pohonem objednala za 16.940.000 Kč bez DPH. Nabídnuta mu byla verze s designem Urbwanway, tedy výchozí (a papírově levnější) model. Trolejbus měl být dodán do konce 11. kalendářního měsíce od podpisu smlouvy, tedy do konce června 2019. Projekt se ale dostal do značného skluzu, který již nyní činí 227 dnů. S ohledem na smluvní sankci (0,05 % za každý i započatý den prodlení) by mělo penále výrobce činit k dnešnímu dni (12. 2. 2020) už 1.922.690 Kč.

Trolejbus po zkouškách v Plzni zamíří do Zlína, kde by měl ještě zkušební provoz pokračovat. Teprve poté by měl dopravce vůz převzít. Poslední nové kloubové trolejbusy převzal Zlín v roce 2014. V roce 2018 doplnil vozový park o jeden vůz Škoda 25 Tr odkoupený jako ojetý z Chomutova.

Libor Hinčica

Podobné články