Menu

100 autobusů Citaro pro Řím

Citaro pro Řím. (foto: Daimler Buses)
Citaro pro Řím. (foto: Daimler Buses)
Stáhnout PDF
Autobusy
12. 06. 2021 19:53
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Skupina Daimler Buses zahájila dodávku stovky mild hybridů pro městského dopravce ATAC v Římě. Všech sto vozů Citaro Hybrid bude dodáno do podzimu letošního roku, přičemž italské zastoupení EvoBusu bude následně zodpovědné za 10letou údržbu vozidel.

Kontrakt na nové autobusy pro Řím se nerodil snadno. Výběrové řízení bylo vypsáno již v roce 2019 a původně počítalo s dodáním až 240 nových autobusů. Dopravce však následně předvedl veletoč změn ve výběrovém řízení, které se tak během 5 měsíců hned 4x zásadně změnilo. Nakonec byl tendr vypsán pouze na 100 autobusů. O zakázku se ucházeli celkem čtyři výrobci – EvoBus Italia s modelem Citaro hydrid, Solaris Bus & Coach se svým Urbinem mild hybrid, Iveco Bus s Urbanwayem a čínský King Long s hybridní verzí svého autobusu typu E12. V únoru 2020 byl jako vítěz prohlášen Mercedes, který měl porazit domácí Iveco o pouhých 0,3 bodů. Běžela však ještě lhůta pro možná odvolání pro neúspěšné uchazeče. Finálního potvrzení svého úspěchu se tak dočkal německý výrobce až na podzim 2020. Dne 27. 11. 2020 byl poté v Římě prezentován slavnostně první předváděcí vůz (již v provedení pro ATAC), samotné dodávky byly zahájeny v červnu letošního roku.

Autobusy Mercedes-Benz Citaro Hybrid pro dopravce ATAC v Římě. (foto: Daimler Buses)

Pro značku Mercedes-Benz se jedná o návrat do Věčného města po dlouhých 16 letech – v roce 2005 byla dokončena dodávka celkem 450 Citar první generace (dodávky těchto autobusů probíhaly od roku 2001).

Mild hybridní Citara jsou vyhotovena v typickém tmavě červeném laku a jsou vyhotovena pouze ve dvoudveřovém provedení. Ve výbavě nechybí kamerový systém, zařízení pro počítání cestujících a samozřejmě klimatizace, která je vybavena antivirovými aktivními filtry. Mercedes uvádí, že jeho mild hybridy by měly uspořit až 8,5 % nafty v porovnání s klasickými naftovými vozy. Ve vozovém parku mají nové autobusy nahradit nejstarší autobusy plnící emisní normu EURO III. Dopravce by rád v následujících letech nahradil každoročně zhruba 10 % své flotily autobusů.

Podobné články