Rekondiční pobyt v první polovině roku 2024 elektrobusům Škoda 36 BB E’CITY s karoserií Temsa očividně prospěl. Za necelé první dva měsíce letošního roku vyjelo každý den do ulic průměrně 11,06 vozu z celkových 14, což v procentuálním vyjádření představuje velmi pozitivních 78,98 %. Připomeňme, že do ostrého provozu na linkách 154 a 213 zasáhly elektrobusy Dopravního podniku hl. m. Prahy poprvé před třemi lety – v pondělí 21. února 2022. Denní průměr vypravených vozidel za celé období činí pouze 36,35 %.
Slovo závada se stalo pro 14 elektrobusů Škoda 36 BB E’CITY ev. č. 3001–3014 postupně synonymem. Za prvních 365 dní provozu dosáhl průměrný denní podíl vypravených vozů pouze 31,57 %, což bylo v průběhu roku 2022 doprovázeno opakovaným stahováním celé flotily z provozu s cestujícími. První polovina roku 2023 v tomto směru vypadala optimističtěji, hned v červenci ovšem elektrobusy na několik dní ulice vyklidily, což bylo pouze předehrou k podzimnímu odstavení všech vozů, na které navázal jejich přesun do Plzně (s výjimkou elektrobusu ev. č. 3013, kterého se po ujetí do domu v Záběhlicích ujaly Ústřední dílny v Hostivaři).
Škoda Group prostřednictvím svého mluvčího avizovala, že se opětovné nasazení elektrobusů do provozu po odstranění závad předpokládá do konce dubna 2024. Nakonec se však první z nich do metropole vrátil až v polovině května. Do provozu s cestujícími vozy zasáhly až po dalším měsíci, kdy se po více než půlroční přestávce vydaly 20. června na linky stroje ev. č. 3003–3007 a 3014. Ty postupně doplnily další Škody 36 BB E’CITY s výjimkou vozů čísel 3008 a 3013. Druhý jmenovaný elektrobus opravovaný po nehodě na linku poprvé vyjel 22. 10. 2024, zatímco vůz ev. č. 3008 se po více než ročním odstavení vrátil až 7. prosince. Počet denně vypravených elektrobusů v létě značně kolísal, což pokračovalo i v měsících září a říjnu. Dne 27. září dokonce do provozu nevyjel žádný z vozů.

Pohled do interiéru jednoho z vozů Škoda 36 BB E’CITY tři dny po červnovém návratu do provozu. Upadnutý díl byl poctivě odevzdán řidiči, který měl za oknem minimálně další dvě součásti salonu vozidla nasbírané cestujícími. (foto: Matěj Stach)
Následně však počty denně vypravených elektrobusů nabraly vzestupnou trajektorii, což vyvrcholilo 20. 12. 2024, kdy se křivka grafu poprvé dotkla maximálního počtu 14 vozů. Stejné hodnoty se mimochodem podařilo dosáhnout ještě 23. prosince a poté 18. 1. 2025. Od začátku letošního roku průměrný denní počet vypravených vozů Škoda 36 BB E’CITY na linky osciluje okolo jedenácti, což je nejvyšší hodnota za celé tři roky provozu. Konečně by tak mělo docházet i k plnění podmínek poskytnuté dotace, jejíž výše prozatím nebyla ani přes neuspokojivé provozní výsledky nijak krácena.
Rekordmanem mezi elektrobusy je vůz ev. č. 3012, který si za tříleté období mezi 21. 2. 2022 a 20. 2. 2025 (celkem 1 096 dní) připsal 463 provozních dní (42,24 %). V těsném závěsu se s 462 dny nachází elektrobus ev. č. 3006, další tři vozy ev. č. 3004, 3009 a 3010 poté překročily v nedávné době hranici 450 provozních dní (41,05 %).
Na opačné straně pomyslného žebříčku se nachází elektrobus ev. č. 3008, který v provozu s cestujícími za tři roky odjezdil 290 dní (26,46 %). Zbylých 806 prostál. Pouze o dva dny na linkách více (292) si připsal vůz 3001 a až třetí pozici drží 3013 dlouhodobě opravovaný po nehodě (312 dní; 28,47 %). Zmíněné tři Škody 36 BB E’CITY jsou jediné, u nichž počet dní bez provozu za tři roky přesáhl dobu dvou let.
Závěrem připojme ještě tradiční přehled sankcí. Dopravní podnik hl. m. Prahy dodavateli elektrobusů do poloviny ledna naúčtoval za jejich neprovozuschopnost penále dosahující výše 38 293 502 Kč, což představuje 22,33 % z pořizovací ceny celé flotily.