Dopravce ETM Madrid uzavřel výběrové řízení na dodání nových elektrobusů v celkové hodnotě okolo 2 mld. Kč (81 mil. €). O zakázku na dodání 150 vozů, jež mají být dodány již v průběhu let 2022 a 2023, se podělili výrobci Irizar a Solaris. Jedná se o další krok v cestě za veřejnou dopravou nezávislou na naftě, kterou by rád přestal dopravce jako palivo používat od roku 2033.
V současné době jsou v Madridu v provozu tři linky, na nichž se elektrobusy využívají. První z nich byla do provozu uvedena coby testovací v únoru 2020, elektrobusy se však ve flotile EMT Madrid objevily již dříve, neměly však vlastní linky. Po loňské objednávce vozů od Irizaru a čínského BYD vyhrál tentokrát část na dodání 90 autobusů domácí Irizar a na 60 vozů Solaris, za nímž rovněž stojí španělský kapitál (připomeňme, že Solaris je součást skupiny CAF). Po dokončení dodávek na konci roku 2023 by měl mít Madrid k dispozici celkem 329 elektrobusů. Nákup vozidel se pochopitelně realizuje za výrazného přispění fondů EU. V současné době navíc město usiluje o další finanční injekci ve výši více než 1 mld. Kč (41,2 mil. €) na kofinancování nákupu dalších 206 elektrobusů.
Oba vítězové tendru na dodání 150 vozidel uspěli se svými 12m autobusy. Irizar dodá svůj ie bus, Solaris své Urbino 12 electric. V rámci hodnoticích kritérií hrála vedle ceny roli i délka garance, deklarovaná spotřeba a vybraná technická kritéria.