408 kilometrů tratí londýnského metra se možná brzy rozroste. Organizace Transport for London, jež je zodpovědná za řešení dopravy v britské metropoli a bezprostředním okolí města, oznámila dne 17. 12. 2015, že v příštím roce zahájí přípravné technické práce pro tzv. jižní prodloužení linky Bakerloo Line.
Londýnské metro je považováno za nejstarší systém podzemní dráhy na světě. První trasa byla otevřena již v lednu 1863, 12 let předtím, než do ulic Prahy vyjely první vozy koňky. Dnes patří síť londýnského Undergroundu mezi nejdelší na světě.
Bakerloo Line, u níž se předpokládá prodloužení jižním směrem, byla zprovozněna v letech 1907–15. Na mapě londýnského metra má hnědou barvu, její celková délka je nyní 23,2 km a na trase nalezneme 25 stanic, z nichž 15 je situováno pod zemí. Název Bakerloo Line vznikl spojením ze slov Baker Street a Waterloo, podle stanic, které linka obsluhuje. Prodloužení trasy jižním směrem ke stanice Camberwell se plánuje již od 30. let 20. století. Stavbu ale zastavily nejprve vysoké ceny materiálu, později druhá světová válka. Po ní se sice přípravné práce obnovily, avšak v padesátých letech byly opět zastaveny. Jedinou vzpomínkou na nerealizovaný projekt byly až do devadesátých let ukazatele směru ve stanici Warwick Avenue, které vyobrazovaly jako konečnou stanici právě Camberwell.
Znovu byla otázka prodloužení metra do Camberwellu otevřena v roce 2006, nicméně narážela na další souběžný projekt na prodloužení jiné trasy metra (Northern Line), přičemž v případě realizace tohoto záměru by bylo prodloužení Bakerloo Line do Camberwellu již bezpředmětné. Nakonec ale bylo zvoleno trasování linky Nothern Line jiným směrem a prodloužení tratě Bakerloo Line se opět vrátilo do hry.
V rámci přípravných prací bylo nezbytné, aby otázka vedení trasy metra prošla přípravnými studiemi a konzultacemi s veřejností. Camberwell přitom již neměl být konečnou stanicí a od roku 2011 byl sledován záměr na prodloužení až ke stanici Lewisham na východě Londýna. S Camberwellem se ovšem nadále počítalo jako s průjezdním místem.
Kromě tohoto tradičního návrhu na vedení od současné konečné Elephant & Castle ale bylo v návrhu také alternativní prodloužení přes Old Kent Road (tedy mimo Camberwell). Právě druhé variantě byla nakonec dána přednost, neboť je tím dána možnost budoucího rozvoje dnes poměrně zanedbané oblasti. Konečnou stanicí prodloužení má být Lewisham na východě Londýna, kde bude možnost přestupu na trasu DLR (Docklands Light Railway), což je bezobslužný systém na bázi lehkého metra.
Stavba prodloužení, které by mělo zvýšit hodinově počet pasažérů na Bakerloo Line o cca 65 000 v obou směrech, by měla začít v roce 2024 a dokončena by mohla být v roce 2030. Nezbytným předpokladem je získání všech povolení od úřadů do roku 2020. Náklady na stavbu jsou odhadovány na 2-3 mld. liber (zhruba 74–111 mld. Kč).