Už od dubna 2015 mohou cestující využívat novou železniční trať v České republice na ostravské Letiště Leoše Janáčka. Stavba za 900 mil. Kč má sloužit zejména pro návoz a odvoz pasažérů letadel, jež vzlétají či přistávají na ostravské letiště. To přitom ročně odbaví kolem 300 000 pasažérů (tedy zhruba 820 lidí denně), devětkrát méně než konkurenční letiště v polských Katowicích. Stavba železniční trati, která byla spolufinancována z evropských dotací, budí s ohledem na tyto ukazatele rozporuplné reakce. Od počátku totiž bylo zřejmé, že vlakové spoje budou mít minimální využití, pakliže vlaky nebudou cestovat také zaměstnanci místní průmyslové zóny.
Od dubna do prosince 2015 zajišťovala obsluhu letiště železniční linka S2 vedená z Mostu u Jablunkova přes Ostravu. Na lince byly nasazovány jednotky CityElefant řady 471, které byly v koncovém úseku trati značně předimenzované. Proto bylo již před uvedením tratě do provozu prohlášeno, že od prosince 2015 převezmou žezlo na trase jednotky s menší přepravní kapacitou. Konkrétně objednaly České dráhy pro trasu dvouvozové jednotky Škoda 7Ev známé jako RegioPanter.
RegioPantery jsou na českých kolejích k vidění od roku 2012. Doposud jimi byly zásobeny Ústecký, Pardubický, Královohradecký, Olomoucký, Jihočeský a Jihomoravský kraj. K dispozici jsou celkem tři různé varianty. Řada 440 představuje třívozovou soupravu pro stejnosměrnou napěťovou sekci (3 kV ss), řada 640 pak rovněž třívozovou, avšak dvousystémovou modifikaci (3 kV ss a 25 kV/50 Hz) a řada 650 je poté také dvousystémová, avšak pouze dvouvozová. Dvouvozové jednotky byly původně určeny pro Jihočeský kraj, na základě kontraktu z roku 2013 pak byly dodány také do Jihomoravského kraje a letos 8. 12. 2015 byly poprvé představeny také první dvě jednotky pro Moravskoslezský kraj.
České dráhy pořídily jednotky na základě rámcové smlouvy z počátku roku 2015, která předpokládá nákup až 11 RegioPanterů (pouze řady 650). Pro linku na mošnovské letiště byly pořízeny pouze dva vlaky, které ovšem budou provozovány výhradně na stejnosměrné napěťové soustavě. Nákup jedné soupravy vyšel na cca 110 mil. Kč, přičemž na koupi vozů participovala EU, která uhradila 40 % uznatelných nákladů.
Protože soupravy nabízejí v porovnání s jednotkami CityElefant zhruba poloviční přepravní kapacitu, nemohly být nasazeny na dosavadní linku S2. Proto v souvislosti se změnami jízdních řádů od 13. 12. 2015 došlo v rámci systému ESKO a Ostravského dopravního integrovaného systému (ODIS) k zavedení nové linky s označením S4. Ta spojuje letiště s Ostravou a Bohumínem. Naopak linka S2 z Mostů u Jablunkova byla zkrácena do Ostravy. V mimošpičkových časech jsou pak RegioPantery nasazovány také na linku S3 směrem do Suchdolu nad Odrou. Oproti dříve dodávaným vozům řady 650 se moravskoslezské RegioPantery nijak zásadně neodlišují. Viditelnou změnou je například použití jiného typu sedadel cestujících.
Doplňme, že na letiště od 13. 12. 2015 zajíždí přes pracovní dny celkem osm párů spojů, přičemž mezi 12. 6. a 30. 9. 2016 přibude ještě devátý pár. Do prosincových změn byl rozsah provozu vlaků mírně vyšší a na letiště se dalo dostat dokonce 10x denně.