Rakouský Salzburg je považován za hlavní město evropských trolejbusů. Důvodem k tomuto pojmenování nebyl ani tak samotný rozsah sítě či počet vozidel, ale skutečnost, jakým způsobem se v posledních letech přistupovalo k omlazování vozového parku a k rozšiřování trolejbusové sítě. Místní provozovatel veřejné dopravy – Salzburg AG (resp. Salzburger Lokalbahnen) – se dokonce v minulosti vzdal své autobusové sekce a nadále se v rámci MHD zabývá jen provozováním trolejbusové dopravy, která mu v dlouhodobých propočtech dává v porovnání s autobusy větší ekonomický smysl. To byl také důvod, proč se v předešlých letech mohutně investovalo do stavby nových tratí.
Rozvoj trolejbusů na počátku 21. století bude neodmyslitelně spjat se jménem pana Guntera Mackingera, dnes již bývalého ředitele Salzburger Lokalbahnen, který musel svou funkci z politických důvodů opustit v roce 2014. Následné snahy některých politiků o oslabení úlohy trolejbusové dopravy ve městě skončily naštěstí fiaskem a naopak se nyní zdá, že trolejbusová doprava má na hranici s Bavorskem stále zelenou.
Vozový park v roce 2010 doplnilo celkem 12 trolejbusů Solaris Trollino 18 AC s designem MetroStyle ev. č. 333–344. Dalších 11 vozů stejného typu, na jejichž výrobě participuje ostravská společnost Ekova Electric a pražská firma Cegelec, má být do rodiště Mozarta předáno v průběhu let 2016 a 2017. Kromě zařazování nových trolejbusů však docházelo také k vyřazování starších trolejbusů. Vyřazeny byly konkrétně 4 trolejbusy Gräf & Stift typu GE 112 M 16 z let 1988–94 (ev. č. 202, 204, 212 a 226), které reprezentují ještě vozidla s vysokou podlahou. Tři z těchto trolejbusů (ev. č. 204, 212 a 226) našly další uplatnění v Rumunsku. V Salzburgu pak nadále zůstává ve vozovém parku dopravce ještě osm vozů tohoto typu. Mimoto došlo k vyřazení také prvního nízkopodlažního trolejbusu Gräf & Stift/MAN typu NGT 204 M 16 ev. č. 251 z roku 1997, který fyzicky v Salzburgu stále existuje a slouží jako zdroj náhradních dílů pro dalších 22 vozidel tohoto typu, které má provozovatel nadále k dispozici. Výčet vyřazených vozů pak uzavírá trolejbus VanHool AG 300 T ev. č. 259, který byl v roce 2008 pořízen jako ojetý v době nedostatku trolejbusů ze Švýcarska. Vůz po svém vyřazení posloužil pro trénink hasičů.
Vedle změn ve vozovém parku docházelo také ke změnám linkového vedení. V centru města, kde se na nové pěší zóně potkávalo dříve pět trolejbusových linek, je možné narazit již jen na tři čísel 1, 4 a 10. Linky čísel 7 a 8 byly přesměrovány před ulici Franz-Josef-Kai, kde bylo zavěšeno nové trolejové vedení. V roce 2016 se předpokládá zahájení stavby další nové trolejbusové tratě (Siezenheimerstraße – Graf Zeppelin Platz – Martin Luther Platz) a diskutuje se také o výstavbě zcela nové trolejbusové vozovny v blízkosti dálnice zhruba uprostřed trasy linky č. 4. Stavba by mohla začít okolo roku 2020.