V únoru 2015 obdržel ostravský DP nabídku od své dceřiné společnosti Ekova Electric týkající se možného odkoupení trojice trolejbusů Solaris Trollino 12 AC ze švýcarského provozu v La Chaux-de-Fonds.
Trolejbusy byly vyrobeny v roce 2005, přičemž na jejich montáži se podílel ostravský DP (kompletace vozidel dosazením elektrické výzbroje a vykonání zkušebních jízd). Město La Chaux-de-Fonds ležící v kantonu Neuchâtel ve frankofonní části země se rozhodlo, že namísto trolejbusů upřednostní hybridní autobusy. Konečné slovo o zrušení trolejbusového systému ovšem prozatím nepadlo. Provoz však musel být tak jako tak přerušen v souvislosti s rozsáhlou rekonstrukcí přednádražního prostoru, do nějž trolejbusy zajížděly, přičemž bylo zřejmé, že až do doby dokončení opravy by byla vozidla nevyužitá a následně již přinejmenším část z nich zastaralá. Pokud nakonec dojde k rozhodnutí, že se trolejbusy do města vrátí, mělo by se tak stát již se zcela novými vozidly. Všechny starší trolejbusy proto byly v průběhu posledních let rozprodány k různým dopravcům.
Vozidla v dobrém technickém stavu a s relativně nízkým počtem najetých kilometrů odkoupil DP Ostrava od Ekovy Electric oficiálně v červnu 2015. Sjednaná cena za trojici vozů činila 11,940 mil. Kč, přičemž její součástí byl i stanovený rozsah oprav na vozidlech. Mj. se jednalo o demontáž baterií pro nouzový pojezd (s ohledem na jejich značně omezený dojezd po 10 letech provozu, případně úplnou nefunkčnost). Trolejbusy obdržely ev. č. 3728–3730, čímž číselně navazují na další vozidla s karoserií Solaris Trollino 12, avšak typu Škoda 26 Tr-Solaris. Po provedení všech úprav, sjednocení dle standardu DPO a. s. a odzkoušení vyjel první vůz ev. č. 3729 do provozu dne 4. 12. 2015 na lince č. 101 (Hlavní nádraží – Bazaly). V provozu budou ex-švýcarské trolejbusy nepřehlédnutelné, protože jim zůstalo jejich původní lakování, jež se však vzdáleně podobá laku, který používá na svých vozech o ostravský DP.