Menu

V Ostravě vyjely ex-švýcarské trolejbusy

První z trojice ex-švýcarských trolejbusů Solaris Trollino 12 AC vyjel v Ostravě dne 4. 12. 2015 na linku č. 101. (foto: Miroslav Halász)
První z trojice ex-švýcarských trolejbusů Solaris Trollino 12 AC vyjel v Ostravě dne 4. 12. 2015 na linku č. 101. (foto: Miroslav Halász)
Stáhnout PDF
Nezařazené
05. 12. 2015 10:49
Redakce
1 minuta čtení

První z trojice ex-švýcarských trolejbusů Solaris Trollino 12 AC vyjel v Ostravě dne 4. 12. 2015 na linku č. 101. (foto: Miroslav Halász)

V únoru 2015 obdržel ostravský DP nabídku od své dceřiné společnosti Ekova Electric týkající se možného odkoupení trojice trolejbusů Solaris Trollino 12 AC ze švýcarského provozu v La Chaux-de-Fonds.

Trolejbusy byly vyrobeny v roce 2005, přičemž na jejich montáži se podílel ostravský DP (kompletace vozidel dosazením elektrické výzbroje a vykonání zkušebních jízd). Město La Chaux-de-Fonds ležící v kantonu Neuchâtel ve frankofonní části země se rozhodlo, že namísto trolejbusů upřednostní hybridní autobusy. Konečné slovo o zrušení trolejbusového systému ovšem prozatím nepadlo. Provoz však musel být tak jako tak přerušen v souvislosti s rozsáhlou rekonstrukcí přednádražního prostoru, do nějž trolejbusy zajížděly, přičemž bylo zřejmé, že až do doby dokončení opravy by byla vozidla nevyužitá a následně již přinejmenším část z nich zastaralá. Pokud nakonec dojde k rozhodnutí, že se trolejbusy do města vrátí, mělo by se tak stát již se zcela novými vozidly. Všechny starší trolejbusy proto byly v průběhu posledních let rozprodány k různým dopravcům.

Vozidla v dobrém technickém stavu a s relativně nízkým počtem najetých kilometrů odkoupil DP Ostrava od Ekovy Electric oficiálně v červnu 2015. Sjednaná cena za trojici vozů činila 11,940 mil. Kč, přičemž její součástí byl i stanovený rozsah oprav na vozidlech. Mj. se jednalo o demontáž baterií pro nouzový pojezd (s ohledem na jejich značně omezený dojezd po 10 letech provozu, případně úplnou nefunkčnost). Trolejbusy obdržely ev. č. 3728–3730, čímž číselně navazují na další vozidla s karoserií Solaris Trollino 12, avšak typu Škoda 26 Tr-Solaris. Po provedení všech úprav, sjednocení dle standardu DPO a. s. a odzkoušení vyjel první vůz ev. č. 3729 do provozu dne 4. 12. 2015 na lince č. 101 (Hlavní nádraží – Bazaly). V provozu budou ex-švýcarské trolejbusy nepřehlédnutelné, protože jim zůstalo jejich původní lakování, jež se však vzdáleně podobá laku, který používá na svých vozech o ostravský DP. 

Zadní pohled na vůz Solaris Trollino ze Švýcarska na smyčce Bazaly. Lak vozidel zůstal zachován, změnily se však některé detaily, například provedení informačního systému nebo systém stahování sběračů. (foto: Miroslav Halász)

Podobné články