Jak jsme informovali v čísle 5/2015, zařadil dopravní podnik v Miskolci MVK (Miskolc Városi Közlekedési) do provozu již všech 31 tramvají Škoda 26 T ForCity Classic, které postupně nahradily ve vozovém parku jak starší ojeté vozy řady E z Vídně, tak drtivou většinu československých tramvají KT8D5. Z celkového počtu 18 tramvají tohoto typu, které místní dopravce pořídil v devadesátých letech z Košic a z Mostu, bylo vyřazeno již 12, pět vozů pak zůstává nadále ve stavu coby záložní vozidla, nicméně s ohledem na vysokou provozní spolehlivost nových škodováckých tramvají se v provozu objevují jen velmi výjimečně. Poslední vůz by si v Miskolci rádi ponechali jako muzejní, avšak konečné rozhodnutí ještě nepadlo.
12 vyřazených tramvají KT8D5 bylo nabízeno k odprodeji případným zájemcům. Jedním z nich, který projevil zájem alespoň o část těchto vozidel, byl také pražský DP. S ohledem na složitosti jednání a změnu partnerů zastřešujících celý kontrakt se nakonec koupě vozidel pro hlavní město ČR poněkud protáhla. Očekávalo se, že první dva vozy dorazí do Prahy ještě před koncem rok 2015, nakonec došlo k posunu termínu a první vůz – původního miskolckého ev. č. 200 – byl naložen v Miskolci na trajler společnosti UNIVERSAL TRANSPORT teprve ve středu 6. 1. 2016. Vykládka v Praze měla proběhnout dle původních plánů již v pátek 8. 1. 2016, nicméně vinou zpoždění byl nakonec termín složení tramvaje přeložen až na dopoledne 11. 1. 2016. Druhý ex-Miskolcký vůz KT8D5 by se měl v Praze objevit ve čtvrtek 14. 1. 2016.
Doplňme, že se nejedná o jediné ojeté tramvaje typu KT8D5, které se v ulicích hlavního města objeví. Už v minulosti odkoupil pražský DP dva vozy téhož typu také z německého Strausbergu, přičemž první z nich ev. č. 9056 (ex ev. č. 23) již po modernizaci na typ KT8D5R.N2P brzy zasáhne do provozu. Na druhém voze č. 9098 (ex ev. č. 21) momentálně tato rekonstrukce finišuje. Stejným způsobem mají být modernizovány také tramvaje z Miskolce. Vůz ev. č. 200, jenž byl složen v pondělí 11. 1. 2016, by měl nést v Praze ev. č. 9099. Se zahájením prací na vozidle se ale počítá až v horizontu jara 2016 z důvodu pracovní vytíženosti dílen.
Pražský DP má zájem odebírat i další vozidla z Miskolce. Aktuální dvojici by mohla na konci roku 2016 doplnit pětice dalších tramvají, o osudu posledních pěti nabízených vozů není dosud rozhodnuto. Pro případ, že by Praha odebrala všech 12 ks je udržována jako prozatím neobsazená číselná řada 9099–9110. Dochází tak k poněkud paradoxní situaci, kdy se vozy vyrobené v Praze vracejí zpět do hlavního města, které přitom na počátku 90. let nešetřilo vlnou kritiky na typ KT8D5 a odmítalo odebírat další vozy tohoto typu, které se však v průběhu let a událostí ukázaly jako velmi dobrý polotovar k výrobě levné částečně nízkopodlažní tramvaje.