Jihlava postupně od pondělí 18. 1. 2016 předala Dopravnímu podniku města Brna své poslední tři trolejbusy Škoda 21 Tr. Město pořídilo v letech 1997–2004 celkem 10 nízkopodlažních trolejbusů ze Škodovky, s jejich vyřazováním začalo v souvislosti s dodávkami nových vozů Škoda 26 Tr-Solaris na konci roku 2010. O většinu z vyřazených vozů, projevil zájem brněnský DP, který je největším provozovatelem „jednadvacítek“ v ČR (a tím i na světě) a s provozem a údržbou prvních českých nízkopodlažních trolejbusů má dlouhé zkušenosti. Nákupem ojetých trolejbusů z Jihlavy řešila moravská metropole problémy s vlastním přestárlým vozovým parkem trolejbusů, který nebyl v případě sólo trolejbusů (délky 12 m) doplněn od roku 2002 ani o jeden nový vůz.
Z desíti jihlavských vozů Škoda 21 Tr zamířilo do Brna postupně v roce 2011 pět trolejbusů, z nichž jeden posloužil jako zdroj náhradních dílů a zbylé byly po provedení oprav zařazeny do provozu. Dva trolejbusy byly zlikvidovány ještě v Jihlavě, a nadále tak zůstávaly dopravci k dispozici ještě tři nejmladší vozy ev. č. 55, 58 a 61 z let 2002–2004. Tyto trolejbusy byly nadále nasazovány do provozu s cestujícími, nicméně sloužily hlavně jako provozní záloha. S jejich pravidelným využíváním se počítalo v případě, že by došlo k realizaci stavby trolejbusové trati po Vrchlického ulici, a tím k navýšení potřeby počtu vypravených vozů. Trať ve Vrchlického ulici je jihlavskou obdobou paní Columbové, neboť se o ní již léta hovoří s tím, že bude realizována „v příštím roce“, nicméně vždy se najde dostatek důvodů, proč stavbu nedokončit, takže trolejbusy na prodloužené ulici Vrchlického ještě nikdo neviděl. Momentálně se řeší, jak by bylo možné stavbu financovat z prostředků EU. P
V loňském roce se jihlavský DP rozhodl, že zbylé tři trolejbusy 21 Tr prodá. Mezi zájemci o vozidla se opět objevil brněnský DP, který nakonec podal nabídku a vozidla na počátku roku 2016 získal. Převoz trolejbusů se uskutečnil po silnici, přičemž v Brně by měly získat trolejbusy ev. č. 3061–3063. Ex-jihlavský vůz ev. č. 61 (nově v Brně pod ev. č. 3063) je posledním vyrobeným trolejbusem svého typu a jedním z posledních, který opustil výrobní závod Škody Ostrov v roce 2004. V Brně půjde sice o vůz ojetý, ale zároveň nejmladší mezi sólo vozidly.
Doplňme, že kromě Jihlavy pořizoval brněnský DP ojeté „jednadvacítky“ také z Českých Budějovic a z Hradce Králové, a to včetně verze 21 TrAC. V obou zmíněných městech byl provoz trolejbusů Škoda 21 Tr již rovněž ukončen, nicméně v Hradci Králové se nachází ještě fyzicky vůz ev. č. 55, který byl měl ovšem také zamířit do Brna. Celkem doposud odkoupil DPMB 22 ojetých trolejbusů Škoda 21 Tr, z nichž dva posloužily jako zdroj náhradních dílů.