V úterý 19. 1. 2016 se v Cagliari na italském ostrově Sardinie srazily čelně dvě tramvaje Škoda 06 T. Nehoda si podle původních informací vyžádala 70 zraněných, později byl počet zvýšen na 85.
Škoda Transportation dodala na Sardinii celkem 9 vozů Škoda 06 T, které svou konstrukcí vycházely z obousměrných tramvají Škoda 10 T pro USA a prototypu modelu Škoda 05 T (Vektra). Obousměrná úzkorozchodná vozidla se stala prvním úspěchem Škodovky v oblasti dodávek tramvají na západoevropském trhu. Místní železniční společnost FdS (Ferrovie della Sardegna) si tramvaje objednala pro trať z centra Cagliari do sousedního Monserrata (které dnes s Cagliari prakticky splývá). Tato trať byla původně součástí delší úzkorozchodné železniční linky (950 mm, tento rozchod posléze převzaly také tramvaje), v rámci plánu na zlepšení dopravní obslužnosti se však začalo s její modernizací a elektrifikací. Původně dvoukolejný úsek byl ovšem v rámci úspor nákladů nahrazen ve většině délky trasy pouze jednokolejnou tratí s výhybnami téměř ve všech zastávkách na trase. Od Škody Transportation si dopravce objednal nejprve šest vozů, posléze využil opce na pořízení dalších tří tramvají, zbylá část opce (na další čtyři vozy) již zůstala nevyužita. Tramvaje byly na ostrov dodány v letech 2006–07 a obdržely ev. č. CA 01–CA 09.
Provoz tramvají na prvním úseku byl zahájen se značným zpožděním oproti původním předpokladům až 17. 3. 2008. Protahovala se pak i výstavba a elektrifikace dalších úseků. Od vozovny ve městě Monserrato (konečná Gotardo) byla budována novostavba trati k univerzitní poliklinice, která je již dvoukolejná s vedením na mohutných estakádách, přičemž tento úsek (vedený jako prodloužení linky č. 1) byl otevřen s čtyřletým zpožděním dne 15. 2. 2015. Od 3. 4. téhož roku byla uvedena do provozu také linka č. 2, jejíž trasa začíná u vozovny a směřuje do sousedního městečka San Pietro, přičemž v tomto případě jde opět pouze o modernizovaný úsek původní železnice, na kterém se nachází s ohledem na řídkou zástavbu pouze jedna zastávka (vyjma zastávek koncových). Linka číslo 2 je obsluhována v nepravidelném intervalu a infrastrukturu nadále sdílí i s dieselovými vlaky, které pokračují dále do Isili. Ačkoli se o systému všeobecně hovoří jako o tramvajovém, Cagliari samotné používá názvu metro, přesněji řečeno lehké metro.
My však zůstaneme u pojmenování tramvaj, které je přece jen s ohledem na charakter provozu poněkud správnější, zvlášť když se předpokládá, že by se výhledově mohlo podařit dokončit velký okruh kolem celého Cagliari s vedením tratě i v typicky městské zástavbě. Již dnes je ve výstavbě úsek směrem k vlakovému nádraží skrze centrum města, jehož dokončení se zatím předpokládá v roce 2017.
K nehodě dvojice vozů Škoda 06 T došlo dne 19. 1. 2016 na úseku mezi zastávkami Vesalio a Centro Commerciale, tedy na nejstarší části tratě z roku 2008. Nehody se účastnily vozy ev. č. CA 04 a CA 07. Obě tramvaje byly v době nehody prakticky plně obsazené, a to převážně studenty, kteří mířili buďto na univerzitní polikliniku, anebo naopak do centra města. Ke střetu vozidel došlo v 8.04, přičemž větší nárazovou rychlost měl mít vůz směřující směrem do centra Cagliari. Přestože obrázky z nehody vypadaly děsivě, stejně jako zprávy o desítkách raněných, nevyžádala si nehoda žádné lidské životy. Původně se hovořilo o tom, že zraněných pasažérů bylo 70, později byl údaj upraven na 85, protože lékařské ošetření vyhledali následně i cestující, kteří přímo na místě nehody ošetření odmítli. Z tohoto počtu raněných však šlo ve většině případů pouze o lehká zranění a hospitalizováno muselo být jen 11 lidí. Mezi nimi jsou i tři těžce zranění. 16letá studentka, jež by měla být již mimo ohrožení života, a oba řidiči. Odstraňování následků nehody začalo po 13. hodině. Fotografie je možné prohlédnout si například pod tímto odkazem.
Jako první příčina nehody se jevilo zavinění ze strany jednoho z řidičů, který nevyčkal na křižování v zastávce Vesalio a vjel na obsazený úsek trati. Vyšetřovatelé ovšem nevylučují také další možné příčiny nehody, především nefunkční signalizační zařízení či bezpečnostní zařízení. Pracuje se také s verzí zavinění ze strany řídicích pracovníků provozu, kteří mohli předat řidičům špatné informace a vpustit tramvaje na trať proti sobě.