Setra je tradiční německý výrobce autobusů, který je od roku 1995 součástí skupiny Daimler AG a společně se značkou Mercedes-Benz je začleněn pod společnou značku EvoBus. Ačkoli v minulosti se výrobce soustředil na kompletní pokrytí nabídky od městských přes linkové až po zájezdové vozy, s příchodem emisní normy EURO 6 byla produkce městských vozů ukončena a nadále zůstaly v nabídce jen linkové a zájezdové autobusy. U nás získává na popularitě především částečně nízkopodlažní vůz Setra S 416 LE business, kterou provozuje od loňského roku ICOM transport.
Autobusy Setra se dělí do tří tříd – MultiClass, které představují linkové vozy, ComfortClass a TopClass, které jsou určeny hlavně pro zájezdovou dopravu. TopClass představuje vůbec nejvyšší třídu, která je na trhu nabízena od roku 2001. Od té doby ovšem prošla celou řadou inovací, z nichž nejvýznamnější byl příchod nové generace řady 500 v roce 2012 (sériově od r. 2014), která se mj. stala držitelem titulu Coach of the Year 2014. Z původní řady 400 zůstává nadále ve výrobě pouze model Setra S 431 DT, což je dvoupodlažní provedení, které je konstrukčně atypické od zbylých vozů série S 515 až S 517 HDH.
V lednu 2016 byl předán po patnácti letech od zahájení výroby již 5 000. vůz řady TopClass v podobě třínápravového vozu S 516 HDH o délce 13 225 mm, který zamířil do Belgie k dopravci Carolus Reizen z města Mol. Ten si celkem převzal tři vozidla značky Setra. Společnost Carolus Reizen je přitom významným zákazníkem EvoBusu, který od roku 1993 podepsal již 48 kontraktů na autobusy značky Setra, kterých má nyní k dispozici ve svém vozovém parku 13.
Jubilejní 5 000. autobus třídy TopClass je nad rámec standardní výbavy osazen panoramatickou prosklenou střechou a moderní kuchyňkou. Vůz pojme celkem 40 cestujících, kteří budou mít k dispozici pro své cesty po Evropě kožené sedačky nejvyšší nabízené kvality. Nechybí ani bohatá výbava bezpečnostních prvků (například brzdový asistent, senzory pro udržování vozidla v jízdním pruhu, tempomat s měřením odstupu vzdálenosti od vozidla jedoucího před autobusem atp.). Autobus je vybaven rovněž systémem PPC (Predictive Powertrain Control), který průběžně vyhodnocuje parametry trasy a automaticky přizpůsobuje spotřebu paliva tak, aby byl provoz co nejvíce hospodárný.