Polský Solaris uspěl ve dvou velkých tendrech na nové elektrobusy. Vůbec poprvé se tak v pevninské Evropě objeví najednou větší množství nových elektrobusů u jediného dopravce, protože doposud se elektrobusy ve městech spíše testují (například v Německu nepřesahuje počet elektrobusů u jediného dopravce počet 5 kusů).
Poněkud nečekaným lídrem v elektromobilitě ve veřejné dopravě se tak stává Polsko. Dne 5. října 2016 podepsali zástupci DP ve městě Jaworzno (Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Jaworzno) smlouvu se společností Solaris Bus & Coach v hodnotě 35,2 mil. zlotých (cca 200 mil. Kč) na dodávku 16 nových elektrobusů. Dalších 6 vozů od téhož výrobce si firma objednala již v září. Jeden vůz pak na linkách slouží od letošního roku, takže v polovině roku 2017 by mělo flotilu vozového parku tvořit celkem 23 elektrobusů s logem Solarisu. V tomto počtu jsou zahrnuty 4 low entry vozy Solaris Urbino 8,9 LE electric, 10 nízkopodlažních 12m vozů Urbino 12 electric (včetně vozu dodaného na jaře letošního roku) a 9 článkových vozů Urbino 18 electric. Všechny elektrobusy budou vybaveny pantografy pro nabíjení během provozu na linkách, takže ve městě bude nutné vytvořit nabíjecí stanice na konečných. Hodí se dodat, že Jaworzno upřednostnilo projekt elektrobusů před tramvajemi, o jejichž zavedení do svých ulic dlouze uvažovalo.
Podobný problém s nabíjením bude muset řešit také Kraków. Ten si své elektrobusy objednal krátce po Jaworzně, konkrétně podepsal smlouvu dne 11. 10. 2016. Jednorázová zakázka čítá celkem 20 vozů, z toho 17 dvanáctimetrových a 3 článkové 18m. V součtu bude mít Kraków na konci roku 2017 dokonce více elektrobusů než Jaworzno, protože dopravce již má k dispozici 5 vozů z let 2015 a 2016 (z toho 1 dvanáctimetrový a čtyři low entry o délce 8,9 m). Celkem tak půjde o 25 elektrobusů.
Kraków letos vypsal obří tendr na nové autobusy, kterých hodlá pořídit celkem až 200. Nově objednané elektrobusy tvoří tedy desetinu počtu poptávaných vozidel. Zbylá část by měla využívat dieselový nebo hybridní pohon. Celková hodnota kontraktu na elektrobusy činí 42,8 mil. zlotých (cca 270 mil. Kč).