Společnost Alexander Dennis Limited (ADL), která je tradičním britským producentem autobusů, vyhrála tendr na dodávku 12 elektrobusů pro společnost Arriva North West, která provozuje autobusovou dopravu v hrabství Merseyside na severozápadě Anglie. Vozidla budou vyráběna ve spolupráci se společností BYD z Číny, s níž ADL na základě loňského podpisu smlouvy o spolupráci vyvíjí elektrobusy pro britský trh.
Jedná se o první zakázku ADL a BYD ve Velké Británii mimo hranice Londýna, kam má zamířit celkem 51 elektrobusů k dopravci GO-Ahead London. Dvanáct elektrobusů typu BYD ADL Enviro200EV o délce 12 m pro oblast Merseyside má sloužit na okružních linkách čísel 26 a 27, které obsluhují centrum Liveropoolu. Dodávka vozidel je plánována na polovinu roku 2017. Součástí kontraktu je také nabíjecí infrastruktura, kterou dodá BYD v podobě 8 nabíjecích stanic pro pomalé nabíjení, jež budou umístěny v garážích dopravce. Elektrobusy budou umožňovat dojezd okolo 250 až 300 km, což by mělo být postačující pro denní výkony na obou zmíněných linkách. Nabíjení tak má probíhat pouze v noci, kdy mají elektrobusy mj. těžit z výhodnějších tarifů za elektřinu.
Elektrobusy BYD ADL Enviro200EV budou nabízet celkově jen 70 míst pro pasažéry, z toho 38 sedících. Ve výbavě nebudou chybět USB nabíjecí porty pro mobilní zařízení, klimatizace salónu cestujících, kamerový systém atp.
Na rozdíl od řady jiných anglických (resp. v širším pojetí britských) měst, nesloužily v minulosti v Liverpoolu nikdy trolejbusy. O jejich zavedení do ulic města se intenzivně uvažovalo až v letech 1998–99, projekt byl ale nakonec poslán k ledu. Vozidla na pneumatikách a na elektrický pohon tak začala sloužit ve městě až v roce 2010, kdy bylo zařazeno do provozu 9 hybridních vozů, které však byl schopné i jízdy čistě na baterie v části trasy (tzv. plug-in hybrid). „Ryzí“ elektrobusy ovšem doplní vozový park liverpoolské MHD až v roce 2017.