Menu

Škoda Electric může dodat na Slovensko trolejbusy za více než 700 mil. Kč

Žilina naposledy odebrala od Škodovky vozy Škoda 30 Tr a 31 Tr s karoserií výrobce SOR Libchavy. Nyní by však měla poprvé odebrat vozy s karoserií polského Solarisu. Od zahájení spolupráce mezi Škodou Electric a SORem je to poprvé, co na Slovensko míří trolejbusy s jinou mechanickou částí než od libchavské společnosti. (foto: Libor Hinčica)
Žilina naposledy odebrala od Škodovky vozy Škoda 30 Tr a 31 Tr s karoserií výrobce SOR Libchavy. Nyní by však měla poprvé odebrat vozy s karoserií polského Solarisu. Od zahájení spolupráce mezi Škodou Electric a SORem je to poprvé, co na Slovensko míří trolejbusy s jinou mechanickou částí než od libchavské společnosti. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
02. 11. 2016 08:46
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Škoda Electric dodá v následujících měsících desítky moderních trolejbusů pro slovenská města Žilina a Prešov. Plzeňská firma zvítězila v tendrech na dodávku nových plně nízkopodlažních vozidel, které budou spolufinancované z fondů Evropské unie. Pokud budou uplatněny opce, bude se jednat o celkově 52 trolejbusů za více než 700 milionů korun.

Žilina naposledy odebrala od Škodovky vozy Škoda 30 Tr a 31 Tr s karoserií výrobce SOR Libchavy. Nyní by však měla poprvé odebrat vozy s karoserií polského Solarisu. Od zahájení spolupráce mezi Škodou Electric a SORem je to poprvé, co na Slovensko míří trolejbusy s jinou mechanickou částí než od libchavské společnosti. (foto: Libor Hinčica)

„Kontrakt pro Žilinu je složen ze dvou částí. V rámci první části vyrobíme dvanáct kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr a tři dvanáctimetrové vozy typu Škoda 26 Tr za zhruba 225 milionů korun. Druhou částí kontraktu je opce na dalších dvanáct vozidel, z toho šest kloubových a šest dvanáctimetrových,“ upřesňuje obchodní ředitel Škody Electric Petr Kasenčák.

Nové vozy nabídnou vysoký komfort pro cestující i řidiče. Vozidla budou například vybavené výkonnou klimatizací. Nízkopodlažní trolejbusy Škoda umožňují cestujícím snadný nástup a výstup díky tzv. kneelingu, kdy se trolejbus v zastávce nakloní až k hraně chodníku. Pasažérům slouží i přehledný informační systém. „Dodávku nových vozů do Žiliny bychom měli dokončit v průběhu příštího roku,“ sděluje Petr Kasenčák.

 „Pro Prešov vyrobíme celkem patnáct nových vozidel – deset kloubových trolejbusů typu 31 Tr a pět trolejbusů 30 Tr za více než 210 milionů korun. Všechna vozidla do Prešova předáme v průběhu prvního pololetí příštího roku. Součástí kontraktu je i opce na dodávku dalších deseti trolejbusů v klasickém i kloubovém provedení,“ uvedl obchodní ředitel Škody Electric. I v Prešově se mohou cestující těšit na komfortní interiér, k pohodlí při cestování přispěje i klimatizace.

Škoda Electric novou zakázkou rozšiřuje své úspěchy v oblasti trolejbusů na perspektivním slovenském trhu a navazuje na dřívější dodávky. Firma v loňském roce úspěšně zakončila dodávku flotily 120 trolejbusů pro Bratislavu, díky čemuž došlo k takřka kompletní obnově místního zastaralého vozového parku. V minulosti dodávala Škoda Electric moderní trolejbusy také pro Banskou Bystrici, Prešov i Žilinu.  

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe. Kromě vlastního výzkumu a vývoje trolejbusů představila Škoda Electric rovněž několik typů nových bateriových elektrobusů Škoda Perun.

TZ Škoda Electric s úpravami redakce

Podobné články