První plošné nasazení elektrobusů ve větším počtu vozidel má Evropa za sebou. Od 11. 12. 2016 začaly na linkách dopravce Hermes v okolí nizozemského Eindhovenu sloužit článkové elektrobusy VDL Citea SLFA Electric, a to v počtu 43 vozů. S ohledem na zájem nasadit do provozu větší množství elektrobusů bylo nutné přistoupit k úpravám jízdních řádů tak, aby byly zajištěny potřebné časy na průběžné nabíjení vozidel na konečných. V tomto ohledu spolu dopravce i výrobce ještě před spuštěním provozu velmi úzce spolupracovali. Díky zajištění průběžného nabíjení (opportunity charging) zvládnou elektrobusy celodenní provoz na všech linkách, na kterých jsou nasazovány, bez nutnosti náhrady dieselovými vozy.
Společnost VDL Bus & Coach dodala kromě samotných vozidel také veškerou potřebnou infrastrukturu související s nabíjením baterií, zejména tedy nabíjecí stojany. „Jsme pyšni na to, že máme privilegium spolupracovat s firmou Hermes a provincií Severní Brabantsko na zavádění bezemisní veřejné dopravy v této oblasti. Byli jsme vždy průkopníkem ve vytváření ekonomických a k přírodě šetrných vozidel. S dodávkou 43 elektrobusů Citea byl udělán opravdu velký krok k posílení udržitelné veřejné dopravy,“ uvedl Villem van der Leegte, prezident a člen představenstva skupiny VDL.
Tendr na elektrobusy byl vypsán provincií Severní Brabantsko (ta navzdory názvu leží na jihu Nizozemska), která počítala s převedením veřejné dopravy do módu s nulovými emisemi v letech 2016–2025. Veřejná doprava v Eindhovenu by tak měla být plně elektrická nejpozději v roce 2020. Dopravce Hermes, který pořídil na sklonku roku 43 článkových elektrobusů Citea SLFA Electric, uspěl v rámci tendru pro zajišťování veřejné dopravy v jihovýchodní části provincie. Většina spojů, na kterých jsou elektrobusy nasazovány, představují páteřní linky, jež směřují přímo do Eindhovenu k důležitým místům s velkou koncentrací cestujících (například k letišti či k technické univerzitě), zásadní je pak zejména obsluha města Helmond, kde jsou elektrobusy i deponovány v místních garážích. Autobusy o délce 18,1 m byly vyhotoveny v provedení s futuristickým designem pro nasazení v BRT (Bus Rapid Transit) systémech.
Vedle 43 elektrobusů bylo dopravci Hermes dodáno také 96 dieselových vozů, konkrétně 65 low entry vozů VDL Citeas SLE o délce 12,9 m, dále 29 městských nízkopodlažních vozů a 2 midibusy VDL MidCity.