Washington, D.C. ohlásil, že dne 27. 2. 2016 otevře svůj tramvajový provoz. Tramvaje se do ulic města navrátí po 54 letech. Chybět u toho nebudou ani vozidla vyrobená v ČR.
Slavnostní ceremoniál spuštění provozu je naplánován na 27. 2. 2016 na křižovatce ulic 13th street a H street od deseti hodin. Otevření tramvajové linky, na níž budou sloužit tři tramvaje Inekon Trio 12 vyrobené v ČR a další tři vozy United Streetcar 100 vyrobené dle licence Škody Transportation přímo ve Spojených státech, se podařilo s několikaletým zpožděním oproti původním plánům. Vlna nadšení po nových tramvajových provozech, která zasáhla USA po roce 2000, byla díky průtahům ve stavbě tratí ve Washingtonu, D.C. silně zbrzděna a místní problémy se staly hlavním pohonem všech odpůrců nových tramvajových tratí, což v některých městech vedlo až k zastavení již rozběhlých přípravných prací na projektech. Postup výstavby tramvajových tratí ve Washingtonu, D.C. se tak stal bez nadsázky strašákem pro další americká města.
Plány na návrat tramvají do amerického hlavního města se začaly formovat už v 90. letech, přičemž výsledná podoba navržené sítě měla mít přes 53 km. Stavba první linky byla schválena v roce 2002, přičemž tato linka měla směřovat do části Anacostia k místní stanici metra. Stavba tratě začala v roce 2004 a pro provoz na ní byly objednány tři tramvaje od společnosti DPO Inekon, později Inekon Trams (a dnes Inekon Group). Práce na stavbě ale byly brzy zastaveny a znovu obnoveny byly až v roce 2006. Poté se ale znovu několikrát zastavily a první linka fakticky nebyla doposud dokončena. Tramvaje, vyrobené již v roce 2007, byly do Washingtonu, D.C. převezeny v roce 2009. Do provozu ale nezasáhly a dlouhou dobu byly i nevhodně deponovány, což se projevilo mj. na jejich lakování.
Vozidla se nakonec přesunula na druhý projekt tramvajové tratě nazývaný H Street NE/Benning Road Line. Také zde ale došlo ke zpoždění. Původně měla být linka vystavěna v období let 2007–2009, nakonec se ale termíny zprovoznění neustále odsouvaly a stavba neúměrně prodražovala. Testovací provoz na lince začal už v srpnu 2014. Očekávalo se, že tramvaje budou konečně uvedeny do provozu ještě do konce téhož roku. Nakonec jezdily prázdné tramvaje po lince ve zkušebním režimu neuvěřitelný rok a půl. Teprve v únoru 2016 bylo ohlášeno, že cestující se budou moct svézt od 27. 2. 2016.
Ani přes uvedené těžkosti se Washington oficiálně zatím plánů na další rozvoj tramvajové sítě nevzdává a chce v jejich stavbě pokračovat. Ostatně oba konce doposud postavené tratě jsou již uzpůsobené pro protažení kolejí.