277 trolejbusů dodala v letech 2001–03 na sklonku své existence společnost Škoda Ostrov do amerického San Franciska. Z uvedeného počtu odpovídalo 240 trolejbusů verzi 14 TrSF a zbylých 33 vozů článkovému provedení 15 TrSF. Oficiálně byla dodavatelem vozidel společnost Electric Transit, výroba karoserií všech vozů ovšem probíhala v České republice. Na území Spojených států byla zajištěna finální montáž, a to ve spolupráci s výrobcem Vossloh Kiepe, jenž dodával elektrickou část vozidel.
Trolejbusy v San Francisku vyjely poprvé v roce 1935 a jedná se o druhý největší trolejbusové systém na západní polokouli (větší bychom nalezli pouze v Mexiku – v hlavní městě Mexiko). Oproti autobusům mají trolejbusy v San Francisku velkou výhodu nejen v oblasti ekologie, ale především ve výborných vlastnostech v místním kopcovitém terénu. Potřeba trolejbusů tak není ve městě nijak zpochybňována. V celých Spojených státech bychom přitom nalezli jen 5 trolejbusových systémů.
Škodovácké trolejbusy jsou postupně nyní nahrazovány novými vozidly. Jejich dodávky mají probíhat v letech 2015–19, přičemž by se mělo jednat až o 333 trolejbusů, z toho 93 článkových. Jejich výrobcem je společnost New Flyer, tradiční americký výrobce autobusů i trolejbusů, která zajišťuje montáž opět ve spolupráci s Vossloh Kiepe. První dva článkové vozy označené jako typ XT60 byly na zkoušky dodány v listopadu 2015. Jejich zkoušky ovšem nesplnily očekávání, a to právě v oblasti požadavků na stoupavost vozidel do prudkých kopců (vozidla měla nižší akceleraci, než bylo požadováno). Elektrická část trolejbusů proto musela být upravována a řešila se i otázka omezení provozu nových vozidel na vybraných tratích a prodloužení životnosti stávajících vozů ze Škodovky.
Výrobce však přislíbil, že problémy trolejbusů vyřeší. Nyní se nachází v San Francisku již 45 vozů z první 60kusové dodávky vozidel XT60. Dodávky sólo vozů XT40 by měly být zahájeny ještě v letošním roce. Výměna ve flotile se předpokládá systémem kus za kus s následným navýšením počtu vozidel.