Siemens Inspiro – aktuální modelová řada metra pod značkou Siemensu – si našla dalšího zákazníka. Tentokrát je jím bulharské hlavní město Sofie, které 15. 3. 2016 potvrdilo, že jednotky Inspiro budou obsluhovat třetí trasu sofijské podzemky, jejíž výstavba probíhá.
Budování metra v Sofii bylo zahájeno po dlouhých přípravách v roce 1978. S ohledem na těžkosti bulharského hospodářství a v souvislosti s objevením řady archeologických nalezišť během hloubení a ražení tunelů se ale stavba první trasy metra výrazně protáhla. Plánovány byly původně tři trasy o celkové délce 52 km se 47 stanicemi, když se však 28. ledna 1998 – tedy po dvaceti letech od zahájení výstavby – otevírala první část metra, bylo do provozu uvedeno jenom 5 stanic. Dnes jich má hlavní město Bulharska k dispozici 34 a celková délka metra činí 39 km, přičemž od roku 2012 je v provozu také druhá trasa metra. Třetí trasa metra začala být budována v roce 2014 a spojovat má jihozápad města se severovýchodem. Postaveno mělo být původně 19 stanic, z nichž 8 mělo být nadzemních, přičemž projekt metra vypracovala česká společnost Metroprojekt Praha. Výstavba ale byla rozdělena na více etap a momentálně probíhají práce jen na té první, jež zahrnuje stavbu jen 8km úseku s osmi stanicemi.
V lednu 2015 byl vypsán tendr na dodávky nových vlaků a zabezpečovacího zařízení pro třetí trasu metra, konkrétně se mělo jednat o 20 třívozových vlaků, které mají být řešeny jako plně automatické (bez strojvůdce), takže ve stanicích metra nebudou chybět typické prosklené zástěny s dveřmi otevírajícími se po příjezdu metra. O kontrakt se ucházely dvě firmy – španělský CAF a německý Siemens. Vítězem bylo zvoleno konsorcium firem Siemens a Newag, tedy stejný tandem, který uspěl v roce 2011 ve vůbec první zakázce na vozy Inspiro pro varšavské metro (35 šestivozových vlaků). Výrobu podvozků zajistí závod Siemensu v rakouském Grazu, hrubá stavba článků poté bude pocházet z továrny ve Vídni a finální kompletace proběhne v polském Newagu v jižním Polsku (ve městě Nowy Sącz).
Celková hodnota kontraktu činí 140 mil. €, přičemž 70 % nákladů bude hradit Evropská unie. Dodávky by měly být ukončeny do roku 2019, kdy se předpokládá uvedení nové trasy metra do provozu. Siemens dodá pro vozidla také veškeré elektronické vybavení a kompletní zabezpečovací systém pro celou trasu. Zajímavostí je, že soupravy budou vybaveny stanovištěm strojvůdce na obou koncích i přesto, že provoz metra má být plně automatický. Ve výbavě vlaků nebude chybět klimatizace a zvláštností bude rovněž napájení pomocí pantografu na střeše vlaku. Kontrakt předpokládá, že město bude moct v případě zájmu využít opci na dodávku dalších až 10 souprav.