22. 3. 2016 uplynulo přesně 20 let od chvíle, kdy výrobu v dnešním závodě Solarisu v Bolechowě u Poznaně opustil první autobus. Společnost původně zaměstnávala 36 lidí, po 20 letech jich má okolo 2 500. Razantně také narostla produkce. Zatímco v prvním roce bylo vyrobeno jen 56 vozidel, loňská produkce činila 1 279 autobusů a trolejbusů. Celkem bylo v průběhu dvou desítek let vyrobeno již 14 000 vozidel.
První autobus byl určen pro Poznaň, která si objednala celkem 72 autobusů od přímého předchůdce Solarisu – firmy NEOPLAN POLSKA. Právě logo Neoplanu první autobusy montované v Bolechowě nesly, konkrétně šlo o vozidla řady Neoplan N4000.
K přejmenování na dnešní název – Solaris Bus & Coach – došlo až v roce 2001, značka Solaris se však začala na autobusech objevovat už od roku 1999, kdy byl představen první vůz Solaris Urbino. Nenápadného polského výrobce bylo zapotřebí brát velmi brzy vážně. Firma vstoupila do segmentu městských autobusů i trolejbusů, méně úspěšné byly její snahy o produkci vlastních zájezdových vozů Vacanza. Zatímco v roce 2001 bylo možné mimo hranice Polska potkat sedm vozů Urbino, v roce 2005 křižovalo ulice zahraničních měst kolem tisícovky autobusů v sedmnácti zemích. Velký úspěch zaznamenal Solaris na německém trhu, když v roce 2003 vyhrál výběrové řízení na dodávku 260 autobusů. Autobusy se zeleným jezevčíkem na trhu nevídaně prorazily, přičemž vyzdvihnout je zapotřebí hlavně úspěchy na západním trhu, kde se dokázal Solaris úspěšně etablovat i na těch nejnáročnějších trzích.
Produkci dieselových vozů a trolejbusů doplnily posléze také hybridní autobusy, elektrobusy, plynové vozy, autobusy v LE verzi, ale i tramvaje. Rodina Olszewských, která společnost Solaris Bus & Coach vlastní, byla několikrát oceněna polským i zahraničním tiskem za inovace, zaměstnanost a způsob podnikání. Polský tisk neváhal rodinu označit jako „Krále autobusů“. Dnes se vozidla s logem Solarisu prohánějí po více než 600 městech a značka Solaris je vnímána jako jedna z nejúspěšnějších na polském trhu.