Nedávno jsme na našem webu informovali o zprovoznění tramvají 27T v čínském městě Čching-tao (Qingdao), které byly vyrobeny dle licence Škody Transportation za využití know-how vozidel Škoda 15 T ForCity Alfa. Počátkem dubna 2016 bylo potvrzeno, že nové tramvaje si pořídí i město Su-čou (Suzhou), přičemž také tentokrát u toho bude česká Škodovka.
Město Su-čou zprovoznilo svou první tramvajovou trať o délce 18,1 km dne 26. října 2014 a k dispozici má nyní celkem 18 tramvají, které vyrobila firma CRRC Nanjing Puzhen na základě licence firmy Bombardier Transportation. Jedná se fakticky o čínskou modifikaci vozů Flexity 2, na něž má čínská firma 10letou licenční smlouvu.
V červenci 2014 začala v Su-čou výstavba také druhé tramvajové linky (celkem je ve městě plánováno 6 tratí), která by měla mát délku 15 km. Pro provoz byly opět objednány tramvaje vycházející z provedení Flexity 2 (obousměrné 100% nízkopodlažní vozy o délce 32,2 m se šířkou 2,65 m a kapacitou až 385 cestujících).
Elektrickou výzbroj pro druhou sérii tramvají, která bude opět čítat 18 kusů, by měla dodat Škoda Electric, avšak nikoli napřímo ze svého plzeňského závodu, ale prostřednictvím místní firmy Kingway Electric, resp. přesněji Škoda Kingway Electric, což je společná firma (na bázi joint-venture), která v Číně existuje od roku 2010. Doplňme, že tato firma dodala elektrické výzbroje také pro soupravy místního metra, jehož první dvě trasy byly zprovozněny v letech 2012 a 2014.