Menu

V Hannoveru vyjely elektrobusy od Solarisu

Solaris Urbino 12 electric v Hannoveru. (foto: Solaris Bus & Coach)
Solaris Urbino 12 electric v Hannoveru. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Nezařazené
08. 04. 2016 07:50
Redakce
1 minuta čtení

Testovací jízdy třech elektrobusů Solaris Urbino 12 electric začaly dne 6. 4. 2016 pod taktovkou dopravce üstra v německém Hannoveru. „Naše vize: nulové emise“ – tak zní motto dopravce, který provozuje městskou dráhu (Stadtbahn) a autobusy. Slavnostního aktu uvedení do provozu se kromě zástupců výrobce a dopravce účastnila také Dr. Barbara Hendricks, ministryně pro životní prostředí spolkové vlády.

Solaris Urbino 12 electric v Hannoveru. (foto: Solaris Bus & Coach)

Autobusy značky Solaris nejsou u dopravce üstra novinkou. Kromě dieselových vozů využívá místní podnik také několik hybridních autobusů, které sem dříve polský výrobce dodal. Nyní se k těmto vozidlům přidávají také tři 12m elektrobusy v provedení New Urbino s hnací nápravou ZF AVE 130 s dvěma nezávisle zabudovanými elektromotory. U elektrobusů jsou použity lithium-iontové baterie (přesněji lithium-titan) o celkové kapacitě energie 125 kWh. Nabíjení je zajištěno prostřednictvím pantografu na střeše vozidla, přičemž se předpokládá rychlonabíjení během provozu. S tím ostatně souvisí také zvolený typ baterií. Akumulátory lithium-titan (zkráceně LTO) se totiž vyznačují možností rychlého nabíjení, a to i při několika tisících nabíjecích cyklech. Nevýhodou je ale jejich nižší jmenovité napětí a nízká energetická hustota. Nabíjecí stanice je schopná poskytnout výkon až 450 kW, takže nabíjení do plného stavu má zabrat pouze okolo 4 až 6 minut. K pomalému nabíjení je možné využít konektor pro nabíjení 35 kW přípojkou.  

Elektrobusy budou nasazeny do provozu na linkách č. 100 a 200, které spojují památky ve městě. Linky mají jízdní dobu cca 53 minut, přičemž na 16km trase mají 42 zastávek. Nabíjecí bod pro rychlé nabíjení je umístěn v místě, kde se obě linky střetávají. Energie pro nabíjení elektrobusů se bude získávat ze sítě místních tramvají, resp. přesněji městské dráhy (Stadtbahnu). Celý provoz elektrobusů v Hannoveru je vnímán jako výzkumný projekt, který má odpovědět na otázku, zda a za jakých podmínek je možné elektrické autobusy ve městě provozovat. Financování projektu je zajištěno mj. ze zdrojů ministerstva pro životní prostředí.

Podobné články