Čínské společnosti BYD se i díky masivní podpoře na domácím (čínském) trhu ve výrobě elektrobusů daří. Podle tiskové zprávy publikované dne 9. 5. 2016 opustil závěrem dubna 2016 výrobní linku již 10000. vyrobený elektrobus. To je objem výroby, kterým se nemůže v tomto segmentu vozidel pyšnit žádný z výrobců.
Čínskou společnost BYD naši čtenáři znají, neboť jsme se ji věnovali v článcích na webu i v časopise, kde jsme se zabývali zejména otázkou zkušebních jízd v Ostravě (v r. 2014) a v Třinci (v r. 2015). Výrobní kapacita závodu v Číně umožňuje vyrobit až 10000 elektrobusů ročně, skutečný objem je ale poněkud menší a uvedený počet vozů opustil výrobní linku po šesti letech produkce. První elektrobus sjel z výrobní linky 30. září 2010. Dalších 10000 vozů ovšem BYD prodá zřejmě rychleji. Zatímco za celý loňský rok firma získala zakázky na 7500 elektrobusů, za necelý půlrok roku 2016 jde již o 6434 vozů. V prodeji jsou městské, linkové, ale i zájezdové vozy, a to v různých délkových provedeních. V ČR se testovaly autobusy BYD K9 v provedení LF (100% nízkopodlažní) a LE (částečně nízkopodlažní). 10000. vyrobený vůz je však reprezentantem typu BYD K8, tedy kratší délkové verze (10,5 m).
Kromě elektrobusů vyrábí firma BYD v oblasti automobilového průmyslu také elektromobily. Dlouhodobě se na trhu prezentuje jako společnost, která má v zájmu vylepšit životní prostředí prostřednictvím elektrifikace veřejné dopravy, případně taxislužeb. Elektrobusy a taxíky s logem čínského výrobce slouží v 48 státech světa.