Společnost Metrowagonmaš, jež byla do roku 1992 známá jako Mytiščinský strojírenský závod, který dodával soupravy metra mj. pro pražskou podzemní dráhu, dokončila a předala modernizaci první soupravy metra pro metro v Budapešti.
Metro v Budapešti se dnes skládá ze čtyř tras, z nichž ta nejstarší byla otevřena v roce 1896 a je považována za nejstarší metro v kontinentální Evropě. Další trasy metra již měly charakter těžkého metra sovětského typu a první z nich byla otevřena v roce 1970. Pro provoz byly dodávány soupravy ze Sovětského svazu, a to konkrétně řad Ev (do Československa mířily obdobné vozy Ečs) a 81-71. Dnes je možné se se soupravami vyrobenými v Mytišči setkat už jen na trase M3 (která je však také nejdelší). Atypická linka M1 je obsluhována vozidly GANZ a na trasách M2 a M4 slouží novější soupravy vyrobené Alstomem.
Nejstarší soupravy ruského metra v Budapešti sice prošly během provozu určitými úpravami, nicméně dopravce (BKV) se rozhodl, že nechá flotilu vozidel podrobit důkladnější omlazovací kúře. Za tímto účelem došlo k vypsání velkého tendru na opravy celkem 222 vozů metra, z nichž 185 odpovídá typu 81-717 a 81-714, 10 novější verzi 81-717-2M a 81-714-2M a 27 nejstaršímu typu Ev3.
V rámci modernizace měly být soupravy metra kompletně repasovány, původní čela měla být nahrazena novými a omlazením mělo projít stanoviště řidiče i interiér pro cestující. V požadavcích nechyběly ani dodávka nové elektrické výzbroje, brzdových systémů a vzduchových systémů, doplnění klimatizace stanoviště strojvůdce, vylepšení ventilace prostoru pro cestující nebo instalace kamerového systému nebo dodávka nových podvozků. Nové měly být rovněž dveřní systémy (nově elektrické). Takto provedená modernizace měla za cíl zlepšit pohodlí cestujících i řidiče, povznést designové řešení a snížit náklady na provoz a údržbu. Životnost repasovaných souprav se měla modernizací prodloužit minimálně o 25 let.
O obrovskou zakázku se zajímala celá řada evropských společností, včetně české Škody Transportation. Ta však skončila v poli poražených společně s francouzským Alstomem, estonskou firmou Skinest Rail a. s., španělskou společností CAF a dalšími dvěma účastníky z Rumunska a Maďarska. Kontrakt byl nakonec přiklepnut dne 8. 7. 2015 ruskému partnerovi, který dříve vozidla pro Budapešť vyrobil, přičemž celá zakázka má být dokončena během 34 měsíců od podpisu smlouvy. Pro první repasovaný vlak byla stanovena lhůta dodání max. 265 dnů. První opravený vlak zavítal do maďarské metropole nakonec dne 11. 5. 2016. Doplňme, že práce na rekonstrukcích vozidel probíhají přímo v Rusku.